اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان خبر داد

شناسایی 30 شهید حمل و نقل گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از شناسایی 30 شهید فعال در حوزه حمل و نقل دفاع مقدس در این استان خبر داد.

شناسایی 30 شهید حمل و نقل گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سبحان‌الله علیپور عصر امروز در پنجمین نشست ستاد یادواره شهدای حمل و نقل گیلان با قدردانی از اعضای این ستاد اظهار کرد: اجر فعالیت برای شهدا در نزد خداوند متعال محفوظ است.

وی با اشاره به شناسایی 30 شهید حمل و نقل در گیلان، افزود: برگزاری نخستین یادواره شهدای حمل و نقل استان از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.

به گفته علیپور فعالیت ستاد یادواره شهدای حمل و نقل گیلان از تیر ماه سال جاری با 12 عضو اصلی آغاز شده و دبیری آن با بسیج حمل و نقل استان است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان تصریح کرد: کمیته‌های فرهنگی، نمایشگاه، پشتیبانی، شناسایی شهدای حمل و نقل، اطلاع‌رسانی و دبیرخانه دائمی ستاد یادواره شهدای حمل و نقل گیلان فعال است و تمام تلاش خود را برای زنده نگه‌داشتن یاد شهدا انجام می‌دهد.

این مسئول با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدا را برای جوانان یادآوری می‌کند، اذعان کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا ترویج ارزش‌های معنوی انقلاب اسلامی است.

وی خواستار تلاش بیشتر در معرفی سیره شهدا به نسل جوان شد و ابراز کرد: یاد شهدا و فرهنگ شهادت همیشه باید زنده بماند.

* نمازخانه‌های حمل و نقل گیلان مزین به نام شهدا می‌شوند

این مسئول با بیان اینکه بیش از 50 نمازخانه در شرکت‌های حمل و نقل گیلان احداث شده است، گفت: نمازخانه‌های مذکور مزین به نام شهدای حمل و نقل و سرداران شهید استان می‌شوند.

وی هدف از نامگذاری نمازخانه‌ها با نام شهدا را پیوند بین نماز و شهادت دانست و خاطرنشان کرد: ایمان به خدا در نماز شهدا تجلی یافته بود و باید با این اقدام رابطه نماز و تقرب به خدا را به جوانان ارائه کرد.

این مسئول عزت کشور را مرهون خون شهدا خواند و اظهار کرد: برگزاری یادواره شهدا فرهنگ ایثار و شجاعت را به نسل جوان منتقل می‌کند.

*وصیتنامه شهدای حمل و نقل گیلان جمع‌آوری می‌شود

رئیس ستاد یادواره شهدای حمل و نقل گیلان با اشاره به جمع‌آوری وصیتنامه شهدای حمل و نقل استان، بیان کرد: خانواده شهدای حمل و نقل گیلان تجلیل می‌شوند.

این مسئول شناخت ویژگی‌های شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از مهم‌ترین اهداف برگزاری یادواره شهدا برشمرد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول