اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان:

دغدغه آموزش و پرورش هوشمندسازی مدارس است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: امروز مهم‌ترین دغدغه آموزش و پرورش هوشمندسازی مدارس است.

دغدغه آموزش و پرورش هوشمندسازی مدارس است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ابراهیم شیخ‌بهایی عصر امروز در نشست رؤسا و شورای معاونان آموزش و پرورش کرمان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای سند تحول بنیادین در استان اظهار داشت: ساماندهی و سازماندهی 2 هزار و 312 کلاس درس در پایه ششم ابتدایی یک کار بسیار بزرگ در این زمینه بود.

وی همچنین ساماندهی نیروی انسانی را یادآور شد و تصریح کرد: با همت مجموعه بیش از 2 هزار و 900 نفر از فرهنگیان به خواسته آنها عمل و جابه‌جایی مناسب و نقل و انتقال آنها با کمترین خطا انجام شد.

شیخ‌بهایی یکی دیگر از اهداف مهم آموزش و پرورش استان را توسعه مدارس خاص دانست و بیان داشت: 19 مدرسه جدید شاهد و 16 دبیرستان جدید در این بخش راه‌اندازی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه امروز مهم‌ترین دغدغه آموزش و پرورش هوشمندسازی مدارس است، عنوان کرد: با همه مشکلات و مسائل اعتباری که داشتیم تعدادی مدرسه هوشمندسازی شد و تعداد زیادی از مدارس استان نیز هوشمندسازی آن در سال جاری آغاز شده است و امیدواریم بتوانیم هوشمندسازی مدارس خاص را به سرانجام برسانیم.

شیخ‌بهایی با اشاره موفقیت‌های استان کرمان در کنکور سراسری و کسب رتبه دوم و سوم علوم انسانی گفت: همچنین استان کرمان در بخش رتبه‌های کیفی در بین رتبه یک تا 40 رتبه چهارم کشور را کسب کرده است.

حجت‌الاسلام علی مختارآبادی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان نیز با بیان اینکه هدف سند تحول بنیادین رسیدن به حیات طیبه است، اظهار داشت: زندگی عاقلانه و دین‌مدارانه، زندگی عالمانه و حکیمانه، تدبیر و آینده‌نگری، یاد خداوند و پندپذیری از جمله شاخصه‌ها و ویژگی‌های حیات طیبه است.

وی با تأکید بر هدایت دانش‌آموزان به سمت شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش گفت: برای تحقق این امر نیاز به تشکیل بانک اطلاعات تحصیلی و شغلی با تأکید بر شناخت دانش‌آموزان و استعدادها در راستای هدایت به سمت مشاغل فنی و حرفه‌ای است.

مختارآبادی با اشاره به عدم پوشش نیروی انسانی مشاوره در دوره اول متوسطه تصریح کرد: باید آموزش نیروی انسانی مشاوره با توجه به تغییر نظام آموزشی در دستور کار قرار گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان تهیه اطلس مشاغل برای هر شهرستان و منطقه را لازم دانست و بیان داشت: همچنین باید مدیران به وظایف خود در راستای سوادآموزی عمل کنند.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول