اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره حمل و نقل کالای البرز خواستار شد

رفع مشکلات موسسات حمل و نقل کالا در استان البرز

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حمل و نقل کالای البرز گفت: موسسات و شرکت‌های فعال در حوزه حمل و نقل این استان، مشکلاتی دارند که باید از سوی مسئولان مورد بررسی ویژه قرار گیرد.

رفع مشکلات موسسات حمل و نقل کالا در استان البرز

منصور امین‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: دست‌یابی به توسعه و پیشرفت نیازمند بهره‌مندی از زیرساخت‌هایی است که بخش حمل و نقل از جمله عوامل اصلی تحقق اهداف توسعه‌ای به شمار می‌آیند.

وی تصریح کرد: کشوری که در آن حمل و نقل جایگاه واقعی خود را نیافته باشد، به طور قطع در حوزه اقتصادی به ویژه اقتصاد خصوصی با مشکلاتی زیادی روبه‌رو شده و نمی‌تواند به اهداف توسعه‌ای خود دست یابد.

* نقش موسسات حمل و نقل در دست‌یابی به توسعه و پیشرفت

رئیس اداره حمل و نقل کالای استان البرز با بیان اینکه دسترسی به راه‌های مناسب و استاندار و همچنین فعالیت شرکت‌های حمل و نقل دریایی، ریلی، هوایی و جاده‌ای از عوامل اصلی رشد اقتصادی هر جامعه محسوب می‌شود و از توسعه اقتصادی نیز یکی از پایه‌های پیشرفت به شمار می‌آیند.

امین‌زاده افزود: بنابراین مسئولان و دستگاه‌های مرتبط باید به صورت مداوم مشکلات و کاستی‌های شرکت‌های حمل و نقل به ویژه فعالان در حمل و نقل باری را رصد کرده و با رفع مشکلات آنها، زمینه توسعه اقتصادی را فراهم سازند.

* حمل و نقل بیش از 3 میلیون تن کالا در استان البرز طی 6 ماه

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توسعه بخش ترانیزت کالا در استان البرز اظهار داشت: البرز یک استان تازه تاسیس است، اما به دلیل موقعیت جغرافیایی خاصی که داریم، در حقیقت دروازه ورود به پایتخت از سمت غرب و شمال غربی کشور محسوب می‌شود.

رئیس اداره حمل و نقل کالای استان البرز ادامه داد: در این استان شرکت‌های خصوصی و تعاونی‌های فعال در حوزه حمل و نقل به صورت مداوم تلاش کرده و بخش مهمی از کارهای این بخش را بر عهده دارند.

امین‌زاده گفت: در حال حاضر بیش از 70 شرکت در این حوزه فعال بوده و تنها طی 6 ماه نخست سال جاری موفق به جابه‌جایی 3 میلیون و 280 هزار تن کالا شده‌اند.

وی بیان داشت: اکثر کالاهایی که از استان البرز و منطقه ویژه اقتصادی پیام به مناطق دیگر ارسال شده‌اند، شامل کالاهایی چون مواد غذایی و اقلام کشاورزی، مواد شیمیایی و بالاخره سنگ و مصالح ساختمانی می‌شود.

امین‌زاده در پایان تاکید کرد: استان البرز در این حوزه پتانسیل‌ها و توانمندی‌های بسیاری دارد که با توجه بیشتر مسئولان به مشکلات و نیازهای فعالان حوزه حمل و نقل البرز، دستاوردهای بسیاری نصیب استان و کشور خواهد شد.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول