اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

کاهش بیماری‌های سل و بروسلوز در جمعیت دامی کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از کاهش چشمگیر مبتلایان به بیماری‌های مشترک سل و بروسلوز در جمعیت دامی این استان خبر داد.

کاهش بیماری‌های سل و بروسلوز در جمعیت دامی کهگیلویه و بویراحمد

محسن صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، اظهار کرد: دامپزشکی در خط مقدم امنیت سلامت جامعه قرار دارد و یکی از سیاست‌های اصلی این سازمان پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است.

مدیر‌کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش دامپزشکی در بهداشت و سلامت جامعه گفت: مهم‌ترین وظیفه این مجموعه مبارزه با بیماری‌های دامی و مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است.

وی ابراز کرد: در همین راستا توسط این اداره‌کل در هفت ماهه منتهی به مهرماه سال ‌جاری تعداد 4 میلیون و 904 هزار و 642 نوبت رأس دام و تعداد 13 میلیون و 751 هزار و 340 قطعه طیور بومی و صنعتی بر علیه بیماری‌های واگیر و غیر واگیر دامی واکسینه شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از کاهش چشمگیر مبتلایان به بیماری‌های مشترک سل و بروسلوز در جمعیت دامی این استان خبر داد و گفت: با تلاش و همت دامپزشکی و رعایت مسائل بهداشتی و بیوسکیوریتی در دامداری‌ها این دو بیماری مشترک بین انسان و دام در جمعیت دامی کاهش یافته که از 3 هزار و 643 رأس دام خون‌گیری شده جهت تشخیص بیماری بروسلوز (تب مالت) تنها یک راس گاو راکتور بروسلوز شناسایی، کشتار و به صاحبان آن‌ها غرامت پرداخت شد.

وی همچنین از تست یک هزار و 697 رأس دام در خصوص بیماری سل در همین مدت خبر داد و گفت: از این تعداد موردی از بیماری سل مشاهده نشد.

صادقی همکاری و تعامل کامل با دانشگاه علوم پزشکی استان، برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه کارشناسان و بهره‌برداران، آموزش چهره به چهره دامداران، چاپ و توزیع بروشور‌های بهداشتی، ارسال پیامک‌های بهداشتی را از مهم‌ترین برنامه ترویجی این اداره‌کل در خصوص پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام عنوان کرد.

انتهای پیام/ع/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول