اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس عقیدتی‌سیاسی پلیس گیلان:

رضای خدا در فلسفه قیام عاشورا بود

خبرگزاری فارس: رئیس عقیدتی‌سیاسی فرماندهی انتظامی گیلان گفت: رضای خدا در فلسفه قیام عاشورای حسینی بود.

رضای خدا در فلسفه قیام عاشورا بود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام هادی شکری عصر امروز در مراسم عزاداری ماه محرم پلیس در حسینیه الغدیر ستاد فرماندهی استان با اشاره به واقعه عاشورا اظهار کرد: در تاریخ پس از اسلام وقایع متعددی برای بشر رخ داد اما تنها یک تاریخ از زمان اسلام باقی ‌ماند و تا موقعی که جامعه انسانی برپاست، واقعه قیام حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) زنده خواهد ماند.

وی درباره جایگاه حضرت علی (ع) از زمان پیامبر اسلام، گفت: با توجه به اینکه واقعه غدیرخم در آن زمان مورد تایید تمام سران قوم بود و حتی به علی (ع) تبریک گفتند اما پس از رحلت پیامبر اسلام هر کس به طریقی به تحریف واقعیت دست زد و زمینه خانه‌نشینی مولای مومنان را فراهم کردند.

رئیس عقیدتی‌سیاسی پلیس گیلان ادامه داد: این تحریف زمینه ایجاد ظلم در جامعه شد به طوری که مرد مفسدی مانند یزید خود را حاکم مسلمانان نامید و با به شهادت رساندن اهل بیت آن فاجعه دردناک بشریت را فراهم کرد.

وی با بیان گوشه‌ای از جنایات و ظلم‌های یزید، عبیدالله‌ بن زیاد، عمر سعد، شمر و... افزود: این ظلم و جنایت می‌توانست مانند بسیاری از جنایات دیگر مانند جنایات چنگیز مغول در اذهان باقی نماند اما آن چیزی که موجب بقای مظلومیت حضرت امام حسین (ع) در جهان شد، رضای خداوند در فلسفه قیام عاشورا بود که امام حسین (ع) با گذشتن از هستی خود و عزیزانش جنایت یزید را تا ابد در اذهان محکوم کرد.

شکری انجام عزاداری‌های حسینی را نشانه عشق و وفاداری عزاداران به ائمه اطهار (ع) برشمرد و اظهار امیدواری کرد که این مراسم شفیع حاضران در صحرای محشر باشد.

ا‌نتهای پیام/2300/ی/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول