اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل خبر داد

اجرای مدیریت ترافیک در روان‌سازی تردد دستجات عزاداری

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل ضرورت اجرای طرح مدیریت ترافیک در روان‌سازی تردد دستجات عزاداری را یادآور شد.

اجرای مدیریت ترافیک در روان‌سازی تردد دستجات عزاداری

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری عصر امروز در جلسه شورای ترافیک شهرستان اردبیل با اشاره به آغاز مراسم عزاداری دهه اول محرم حرکت محلات و دستجات سوگواری به آستان مقدس امام حسین (ع) در طول مسیرهای عزاداری به ویژه مرکزیت بازار اردبیل را مورد تاکید قرار داد.

وی تصریح کرد:‌ همه دستگاه‌های خدماتی و اجرایی با آماده‌باش و بسیج امکانات موجود در جهت تمهید، مقدمات استقبال شایسته و بسترسازی مناسب برای تردد روان و آسان هیئت‌های عزادار با برقراری تدابیر بهنگام برای ساماندهی معابر عمومی اقدام مناسب و کارساز صورت می‌گیرد.

اکبری با اشاره به گزارش سازمان هواشناسی در مورد تحت تأثیر قرار گرفتن استان اردبیل در برابر سامانه توده هوای بارانی که امکان بارش برف را در مناطق کوهستانی قابل تصور نشان می‌دهد، خاطر نشان کرد: ادارات راه و شهرسازی و پلیس راه در محورهای مواصلاتی برون‌شهری و نیز شهرداری و حوزه خدمات عمومی شهر با آمادگی کامل نسبت به عملیات ایمنی و پاکسازی و تنظیف معابر عمومی درون شهر داشته باشند.

رئیس شورای ترافیک شهرستان اردبیل با بیان اینکه احتمال ورود دو میلیون مسافر گردشگر برای استفاده از عزاداری مردم حسینی و ولایی اردبیل در طول ایام تعطیلات منتهی به تاسوعا و عاشورای حسینی به منطقه وجود دارد، اضافه کرد: دستگاه‌های فرهنگی، مراکز اقامتی و اماکن گردشگرپذیر باید در آمادگی کامل باشند.

وی بیان کرد: می‌بایست در تلاشی مضاعف و مسئولانه نسبت به احصای آمادگی شایسته از میهمانان سوگوار که به نوعی از اقصی نقاط ایران اسلامی به ویژه شهرها و استان‌های مجاور سرازیر مرکز استان می‌شوند، بر استقرار و نظارت مستمر بر مراکز اقامتی و سیاحتی فعالیت داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار اردبیل با تاکید بر اینکه در طول ایام پیش رو به ویژه مراسمات تاسوعا و عاشورای حسینی مدیریتی ترافیک در محدوده هسته مرکزی شهر نیاز جدی است، ادامه داد: عزاداران حسینی نیز باید حدالمقدور در طول این ایام و مناسبت‌های عزاداری از ترددهای غیر ضرور با وسایل نقلیه شهری به ویژه خیابان‌های اصلی و هسته مرکزی پرهیز کنند.

رئیس شورای اداری شهرستان اردبیل گفت: ‌هموطنانمان از توقف و پارک خودروها نیز اجتناب کنند و از آوردن وسایل، ابزار و اشیای دیگر که موجب کندی در تردد روان و آسان دستجات عزاداری و نارضایتی عمومی می‌شود، خودداری کنند.

اکبری نظم، ‌انضباط اجتماعی و امنیت عمومی مراسم عزاداری دستجات سوگوار را در گرو همراهی و همکاری مردم با عوامل انتظامات مؤثر و گره‌گشا اعلام کرد.

وی در ادامه افزود: نیروهای انتظامی و امنیتی نیز با بسیج همه ادوات و تجهیزات فنی خود با به کارگیری یگان‌های با تجربه، خلاق و مردمی خصوصاً در حوزه پلیس راهور به طور شبانه‌روز در خدمت‌رسانی صادقانه به عزاداران امام حسین (ع) تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/62003/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول