اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه فومن خبر داد

برگزاری 100 برنامه طی هفته بسیج در فومن/عزاداری متمرکز در روز عاشورا

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه ناحیه فومن از برگزاری 100 برنامه فرهنگی، هنری، سیاسی و عمرانی این نهاد به مناسبت هفته بسیج خبر داد.

برگزاری 100 برنامه طی هفته بسیج در فومن/عزاداری متمرکز در روز عاشورا

به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، علی توشه عصر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان با اشاره به تقارن هفته بسیج با تاسوعا و عاشورای حسینی، اظهار کرد: عاشورا بزرگ‌ترین و دردناک‌ترین حادثه‌ای است که برای شیعیان رخ داده و آغاز واقعه کربلا را می‌توان از دوران پیامبر اکرم (ص) جستجو کرد.

وی افزود: حادثه کربلا از تیری که حرمله ملعون رها کرد آغاز شد و پس از 56 سال در کربلا به هدف نشست که در طول این مدت دشمن تلاش کرد تا انقلاب حسین (ع) را به انحراف بکشاند تا جایی که 30 هزار نفر در برابر 72 تن از یاران این امام قرار گرفتند و سر فرزند پیامبر (ص) را به بالای نیزه‌ها بردند. 

فرمانده سپاه ناحیه فومن با بیان اینکه برای آسیب زدن به انقلاب فرهنگی و مکتبی امام حسین (ع) به اعتقادها حمله بردند تا آن فرهنگ را به انحراف بکشانند، تصریح کرد: حمله‌ور شدن دشمنان اسلام به اعتقادها در انقلاب اسلامی ایران نیز اتفاق افتاد اما موفق نشدند و همچنان در تلاش برای خارج کردن این انقلاب حسینی از مسیرش هستند تا نگذارند چشم‌اندازی را که برای انقلاب اسلامی ترسیم شده به ثمر بنشیند.

وی تاسیس بسیج را طبق فرمان امام خمینی (ره) و به منظور دفاع از انقلاب، حفاظت و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی اعلام کرد و گفت: پس از طراحی بسیج و فعال شدن آن، بیش از 3 دهه می‌گذرد و در این مدت بسیج توانسته است دستاوردهای بزرگی را به نظام تقدیم کند.

توشه، بسیج را دارای ویژگی‌های متعددی از جمله بن‌بست شکنی و دفاع از ولایت فقیه خواند و افزود: از ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی در هر مقطعی که بسیج حضور داشته است اجازه نداده که مسیر انقلاب به بن‌بست برسد و دشمنان فعالیت بسیاری داشته‌اند که در شرایط مختلف انقلاب را به بن بست برسانند.

وی ویژگی مهم بسیج را در صحنه‌ها و بحران‌های بسیاری دانست که یک نمونه تاریخی آن در سال‌های اولیه جنگ تحمیلی بود.

این مسئول با بیان اینکه بسیج با تفکر بن‌بست شکنی و درس گرفتن و تجربه آموختن از حادثه کربلا وارد عمل شد، گفت: بن‌بست‌ها با تفکر بسیجی شکسته شد و به اثبات رسید که راه حق، حقیقت و دین اسلام هرگز به بن‌بست نمی‌رسد.

وی با اشاره به اینکه دشمنی با انقلاب هنوز رها نشده است، خاطرنشان کرد: دشمن اقدام‌های زیادی انجام می‌دهد که مهم‌ترین آن جنگ نرم در ابعاد مختلف با ایران است که در بعد سیاسی، فرهنگی و اقتصادی موفقیت‌هایی را نیز به دست آورده‌اند که فتنه 88 اقدام موفق دشمن در بعد سیاسی بود.

توشه، توسل به ابزار رسانه‌ای را رویکرد دشمن در بعد فرهنگی اعلام کرد و یادآور شد: دشمن در بعد فرهنگی به دنبال این است که فرهنگ ما را به انحراف ببرد و تخریب مدل کند و در یک پروسه چهار مرحله‌ای حرکت می‌کند.

وی، تغییر در رفتار در ابعاد مختلف را نخستین مرحله از اقدام دشمن دانست و افزود: پس از آن تغییر در ارزش‌ها، تغییر در باورها و تغییر در اعتقاد مطرح می‌شود و سال‌های زیادی است که روی این چهار پروسه فعالیت می‌کند و پیشرفت دشمن را می‌توان در ترویج شیطان‌پرستی و ایجاد فرقه‌های کاذب در جامعه دید.

فرمانده سپاه فومن، با بیان اینکه راهبرد جدید دشمن افزایش فشارهای اقتصادی بر ملت ایران است، افزود: امروزه دشمن برنامه‌های خود را در بعد اقتصادی متمرکز کرده و شدیدا فعالیت می‌کند تا با فشارهای اقتصادی حمایت‌های مردمی از نظام برداشته شود و جهان را به این نتیجه برساند که حکومت اسلامی و دین اسلام توان اداره کردن جامعه را ندارد.

وی راه مقابله با تهدیدات اقتصادی دشمن را اقتصاد مقاومتی دانست که از سوی رهبر معظم انقلاب سفارش شده است و متذکر شد: این یک تئوری جدیدی است که در جهان تا کنون وجود نداشته و نخستین بار توسط رهبر معظم انقلاب مطرح شده است.

توشه با بیان اینکه امسال در هفته بسیج بیش از 100 برنامه فرهنگی، هنری، سیاسی و عمرانی از طرف ناحیه مقاومت بسیج سپاه فومن برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین برنامه هفته بسیج تجمع بزرگ هیئت‌های مذهبی فومن در روز عاشورا است که تمام هیت‌های مذهبی این شهر از مساجد، تکایا و حسینه‌های خود به طرف میدان ولی عصر (عج) فومن حرکت می‌کنند و همگی در این میدان تجمع بزرگی را تشکیل می‌دهند و به صورت متمرکز به سوگواری می‌پردازند و نماز ظهر عاشورا نیز به جماعت برگزار می‌شود.

وی، سیاه‌پوش کردن واحدهای مقاومت، نصب تراکت و پرده، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران، برگزاری دعای ندبه، نشست‌های فرهنگی و سیاسی و... را از جمله برنامه‌های جانبی ناحیه مقاومت بسیج فومن در هفته بسیج عنوان کرد.

انتهای پیام/2300/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول