اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی عنوان کرد

لزوم جلوگیری از فعالیت‌های غیرمعقول در عزاداری‌ها

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی گفت: عزاداری‌ها باید به دور از فعالیت‌های غیرمعقول، غیرعلمی و غیر شرعی برگزار شود تا اثرات مثبت آن افزایش پیدا کند.

لزوم جلوگیری از فعالیت‌های غیرمعقول در عزاداری‌ها

حجت‌الاسلام علی انصاری بویراحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به آثار عزاداری از دیدگاه شرع اظهار کرد: اصل عزاداری از دیدگاه قرآن، پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(ع) ثابت شده و امری مشروع و متعارف است.

وی با بیان اینکه عزاداری باید در چارچوب شرع باشد، گفت: عزاداری مقبول از دیدگاه اهل بیت(ع) عزاداری است که آثار و پیامدهای منفی نداشته باشد.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی خاطرنشان کرد: عزاداری باید از تأثیرات مثبت در قلب و دل برخوردار باشد و ما را نسبت به اهداف و آرمان‌های اهل بیت(ع) و اسلام پایبندتر کند.

وی با بیان اینکه اگر عزاداری به جای آثار مثبت دارای آثار منفی باشد شرعا جایز نیست، عنوان داشت: باید به گونه‌ای در عزاداری‌ها برنامه‌ریزی شود که آثار مثبت آن افزایش پیدا کند.

انصاری بویراحمدی عنوان داشت: عزاداری باید عاری از خرافات باشد و از فعالیت‌های غیرمعقول، غیرعلمی و غیر شرعی در عزاداری‌ها جلوگیری شود.

وی ادامه داد: عزاداری‌های کنونی از روش و مراتب بالا و خوبی برخوردار است و جامعه را به سوی دین‌داری و فرهنگ الهی هدایت می‌کند.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی با بیان اینکه برخی عزادرای‌ها گرفتار خرافات و اعمال غیر معقول است گفت: این عزاداری‌ها اسلام را موهوم و خرافی نشان می‌دهد بنابراین باید سعی کنیم با شناخت اسلام عزاداری‌ها را بر اسلام تطبیق داده و از نفوذ خرافات در آنها جلوگیری کنیم.

* صلاح و فساد جامعه به امر به معروف و نهی از منکر بستگی دارد

انصاری بویراحمدی با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر عنوان داشت: دین اسلام به اندازه‌ای به امر به معروف و نهی از منکر تأکید و سفارش داشته که برخی گمان می‌کنند که این اصل می‌تواند جزو اصول دین باشد.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه شیعه جزو اصول دین نیست ولی به اندازه‌ای ارزش و اهمیت دارد که صلاح و فساد جامعه به این فریضه بستگی دارد.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی خاطرنشان کرد: کسی که امر به معروف و نهی از منکر را به طور عمدی ترک کند مانند کسی است که گرفتار گناه کبیره شده باشد.

وی یادآور شد: امام صادق(ع) در سخنی فرمود «هر کس برادر دینی خود را از انجام امر ناپسندی باز ندارد در حالی که توانایی جلوگیری آن را داشته باشد به او خیانت کرده است».

انتهای پیام/78003/ل

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول