اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان خبر داد

پوشش مراسم عزاداری زنجان با 14 دوربین

خبرگزاری فارس: مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با اشاره به پوشش مراسم‌های عزاداری هشتم و یازدهم محرم زنجان به صورت زنده گفت: امسال مراسم‌های عزاداری با 14 دوربین پوشش داده می‌شود.

پوشش مراسم عزاداری زنجان با 14 دوربین

مرتضی صفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای پخش مناسب برنامه‌های ماه محرم و عزاداری‌های حسینی مردم استان همچون سال‌های گذشته از سه ماه پیش آغاز شده تا واقعیت‌های عزاداری پایتخت شور و شعور حسینی به نحو مطلوب انجام شود.

وی با بیان اینکه تلاش همه همکاران پوشش مناسب عزاداری‌های مردم استان زنجان است، ادامه داد: تلاش داریم که لااقل بتوانیم در حد امکان گوشه‌‌ای از عزاداری‌های با شکوه، عظیم و خالصانه مردم پوشش داده شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با بیان اینکه هر چند اعتقاد ما این است که با همه تلاش‌هایی که انجام می‌شود فقط گوشه‌ای از عزاداری‌های مردم به نمایش گذاشته می‌شود، افزود: امسال برای پوشش مراسم‌های عزاداری مردم زنجان 450 نفر همکاری دارند.

وی در ادامه به برنامه‌های سیمای زنجان به مناسبت ایام محرم اشاره کرد و گفت: 83 برنامه در مجموع برای 15 روز از ایام ماه محرم و با 19 عنوان تولید می‌شود، تصریح کرد: این برنامه ها به مدت 3 هزار دقیقه از شبکه استانی اشراق پخش می‌شود.

صفری با اشاره به اینکه مراسم‌های عزاداری حسینیه اعظم و زینبیه اعظم در روزهای هشتم و 11 محرم به صورت زنده و با 14 دوربین پخش می‌شود، ادامه داد: همچنین مراسم‌های عزاداری دستجات احمدیه، مکتب الزهرا، فاطمیون و نماز ظهر عاشورا نیز به صورت زنده پخش می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در سال‌های گذشته و در بین مراسم‌های عزاداری هشتم و یازدهم محرم خلائی وجود داشت افزود: امسال تلاش داریم با تلاش همکاران علاوه بر پخش این دو مراسم بزرگ، مراسم‌های عزاداری تاسوعا و عاشورا به صورت پخش زنده شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری برای برگزاری نماز ظهر عاشورا افزود: نماز ظهر عاشورا در میدان انقلاب زنجان به صورت زنده پوشش داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صدا و سیمای مرکز زنجان یک رسانه استانی است، تصریح کرد: تلاش شده که امسال همانند سال‌های گذشته مراسم عزاداری شهرستان‌های استان نیز پوشش داده شود.

صفری با بیان اینکه پخش برنامه‌های عزاداری شهرستان‌ها از اول ماه محرم آغاز شده است،گفت: در پوشش این مراسم‌ها تلاش شده تا سخنرانی‌های ائمه جمعه، مدیحه‌سرایی و عزاداری مردم به خوبی پوشش داده شود.

 

**استفاده از «کرین نفربر» در پوشش عزاداری‌های سال جاری

وی با اشاره به تلاش مرکز و صدا و سیما برای پوشش مناسب عزاداری پایتخت شور و شعور حسینی افزود: برای پوشش عزاداری‌های سال جاری مردم زنجان از«کرین نفربر» برای اولین بار استفاده می‌شود.

صفری با اشاره به استفاده از سیستم‌های جدید در پوشش مراسم عزاداری سال جاری ادامه داد: تلاش شده امسال با استفاده از سیستم‌های جدید صدای مداح و عزاداران به صورت همزمان و شفاف پوشش داده شود.

وی استفاده از دوربین کابلی را نیز از دیگر برنامه‌های سال جاری صدا و سیما برشمرد و گفت: تلاش می‌شود، عزاداری‌های مردم زنجان به نحو مطلوب پوشش داده شود.

**استفاده از بالگرد در پوشش عزاداری مردم زنجان

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان در ادامه با اشاره به اینکه تلاش می‌شود شکوه عزاداری‌های مردم از طریق صدا و سیما منعکس شود، تصریح کرد: در این زمینه تلاش می‌شود تا عزاداری مردم زنجان از طریق بالگرد به نحو مطلوب پوشش داده شود.

وی افزود: در این زمینه هماهنگی‌های لازم با سازمان صدا و سیما در حال انجام است تا بتوانیم از ظرفیت بالگرد نیز برای

نشان‌دادن عظمت و شکوه عزاداری‌های مردم زنجان استفاده کنیم.

**تلاش خبرگزاری فارس در عرصه اطلاع‌رسانی قابل تقدیر است

صفری در ادامه با تقدیر از تلاش‌های خبرگزاری فارس در راستای انجام رسالت‌های خبری گفت: خبرگزاری فارس در دفاع از ارزش‌های نظام و انقلاب پیشگام بوده و در این راستا اقدامات مطلوبی انجام داده است.

وی به پوشش مناسب اخبار توسط خبرگزاری فارس در استان زنجان ادامه داد: تلاش خبرگزاری فارس در استان قابل تقدیر و ستودنی است.

انتهای پیام/2308/ع/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول