اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز پیشنهاد داد

تبیین سبک زندگی در مراسم عزاداری محرم

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز گفت: شاخص‌های زندگی شهری و سبک زندگی اسلامی ایرانی، در مراسم عزاداری محرم تبیین شود.

تبیین سبک زندگی در مراسم عزاداری محرم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد فرخ‌زاده بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه کار و تلاش هیئت‌های مذهبی منحصر به ایام عزاداری و دهه محرم نمی‌شود، اظهار داشت: باید از ظرفیت این هیئت‌ها در سالم‌سازی محیط جامعه و نهادینه‌کردن فرامین اسلامی و اعتقادی مبتنی بر آموزش‌های حقوق متقابل شهروندی در طول سال بهره‌گیری شود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز، سیره و زندگی ائمه اطهار(ع) را بهترین و بالاترین روش ارائه سبک زندگی به بشریت دانست و ابراز داشت: هدفمند‌کردن مبانی اندیشه‌ای در حوزه معرفی دستاوردهای قیام فرهنگی و اجتماعی سیدالشهدا(ع) از منویات مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به علاقمند بودن ملت ایران به فراگرفتن سبک زندگی بر اساس اصول اسلامی و ایرانی، گفت: لازم است شاخص‌های زندگی شهری، اخلاقی شهروند اسلامی، بنیان خانوادگی، مباحث سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ملی و فراملی و ... استخراج و در قالب سخنرانی، مداحی و مراسم‌ عزاداری برای آحاد مردم تبیین شود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز وظیفه روحانیون، حوزه‌های علمیه و مداحان برای ارائه آداب و سبک زندگی بر اساس ‌آموزه‌های دینی را بسیار سنگین عنوان و خاطرنشان کرد: امروز در جامعه به خرده‌فرهنگ‌ها و برخی تفکرات وارداتی از غرب و شرق دچار شده‌ایم که سنخیتی با الگوی فرهنگی اسلامی ایرانی ندارد و نیاز است در راستای مقابله با این موارد اقدامات سریعی صورت گیرد.

فرخ‌زاده با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سفر به خراسان‌شمالی در مورد سبک زندگی، بیان داشت: سبک زندگی در اندیشه مقام معظم رهبری، توحیدگرایانه بوده که بر همین اساس باید بسته‌ای از الگوهای معرفتی، ارزشی و رفتاری، به مردم ارائه شود.

وی ادامه داد: در فرمایشات مقام معظم رهبری در خراسا‌ن‌شمالی به فرهنگ کار جمعی، حقوق متقابل در روابط اجتماعی، انضباط در رانندگی، الزامات آپارتمان‌نشینی، الگوی تفریح سالم، طراحی لباس‌ها و معماری شهرها تاکید شد.

این مسئول در ادامه گفت: حقوق افراد در رسانه‌ها و اینترنت، وجدان کاری و انضباط اجتماعی، کیفیت در تولیدات داخلی، ساعات کار مفید در دستگاه‌ها، حقوق متقابل زن و شوهر و فرزندان در خانواده‌ها، حفظ کرامت و عزت خانوادگی زنان و انجام وظایف اجتماعی نیز مورد اشاره مقام معظم رهبری قرار گرفت.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر نگاه مکتبی‌داشتن، فرهنگی بودن و همچنین دوری از سطحی‌گرایی و تحجر و سکولاریزم در سبک زندگی، گفت: نتایج مخرب اشاعه و گسترش فرهنگ غربی در جوامع توحیدگرا، لزوم پرداختن به الگوی فرهنگی مبتنی بر توحید و آموزه‌های دینی به ویژه در سبک زندگی را بیش از پیش نمایان می‌کند.

فرخ‌زاده با بیان اینکه کار و تلاش هیئت‌های مذهبی منحصر به ایام عزاداری و دهه محرم نمی‌شود، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت این هیئت‌ها در سالم‌سازی محیط جامعه و نهادینه‌کردن فرامین اسلامی و اعتقادی مبتنی بر آموزش‌های حقوق متقابل شهروندی در طول سال بهره‌گیری شود.

وی افزود: حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز آمادگی خود را در این زمینه و در راستای مشارکت و همکاری با هیئت‌های مذهبی اعلام می‌کند.

انتهای پیام/ 2448/و/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول