اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال انتشار خبر فارس در مورد نمایشگاه کتاب شیراز

انتشاراتی‌های بدون غرفه، غرفه‌دار شدند

خبرگزاری فارس: به دنبال انتشار گفت‌وگوی فارس با یکی از مسئولان انتشاراتی شیراز، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با تغییر رویکرد ناگهانی، غرفه‌هایی را در نمایشگاه کتاب شیراز در اختیار چند موسسه انتشاراتی گذاشت.

انتشاراتی‌های بدون غرفه، غرفه‌دار شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، دردل‌های مسئول یکی از موسسات انتشاراتی با استاندار فارس در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه کتاب شیراز، یکی از خبرنگاران فارس در این شهر را بر آن داشت تا با این مدیر موسسه انتشاراتی به گفت‌وگو بنشیند.

داریوش نویدگویی که موسسه انتشاراتی وی در سطح کشور مطرح بوده و هر ساله چند غرفه در نمایشگاه کتاب در شیراز را در اختیار وی قرار می‌داده‌اند، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز، اظهار داشت: به دلیل برخی کج‌سلیقگی‌ها در یازدهمین نمایشگاه کتاب شیراز غرفه نداریم.

مدیر انتشارات نوید شیراز که کتاب‌های خود را در گوشه‌ای از سالن نمایشگاه کتاب به نمایش گذاشته بود، ابراز داشت: من در همین گوشه نمایشگاه نیز مخاطب خود را دارم و بعد از 40 سال کار فرهنگی و بیش از 2 هزار و 500 عنوان کتاب، مخاطبان، انتشارات مورد علاقه خود را تنها نمی‌گذارند.

وی گفت: اگر روند برگزاری نمایشگاه منطقی‌تر بود به طور حتم مکانی مناسب در نمایشگاه در اختیار انتشارات نوید قرار می‌گرفت.

نویدگویی اضافه کرد: مسئولان نمایشگاه می‌توانستند با در اختیارگذاشتن یک غرفه مناسب به انتشارات نوید شیراز از این انتشارات برای برگزاری بهتر نمایشگاه استفاده کنند.

مدیر انتشارات نوید شیراز بیان کرد: اعتراض من به سیاست‌های فرهنگی شیراز در سال‌های اخیر است اگر چه مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی حسن نیت دارد و این روند را تغییر می‌دهد.

وی تصریح کرد: حضور انتشارات نوید شیراز در این نمایشگاه به احترام استاندار فارس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بوده اما کاش مسئولان فرهنگی نیز به ما توجه می‌کردند.

این ناشر برتر کشوری بیان کرد: برخی کج‌سلیقگی‌های فرهنگی می‌تواند در آینده زیان‌های فرهنگی بسیاری برای شهر شیراز و استان فارس داشته باشد.

نویدگویی افزود: در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بهترین مکان را به انتشارات نوید اختصاص می‌دهند تا نشان دهند ناشر برگزیده 18 دوره نمایشگاه که یک ناشر استانی است، چه محصولات فرهنگی فاخری را تولید کرده است.

مدیر انتشارات نوید شیراز خاطرنشان کرد: در استان‌های دیگر نیز استقبال خوبی از انتشارات نوید می‌شود اما در شیراز برخی سیاست‌ها ما را از حق طبیعی ‌خود محروم می‌سازد.

وی گفت: در دورانی که دشمنان با تحریم به دنبال محدو کردن اقتصاد ما هستند نباید خودمان را در حوزه فرهنگ تحریم کنیم.

نویدگویی در پایان گفت: زمانی که انتشارات نوید در اوج گرانی کاغذ بیش از 115 عنوان کتاب چاپ می‌کند بهتر است که مسئولان دست‌کم بپذیرند که مکان مناسبی برای غرفه این انتشارات در اختیار ما قرار دهند.

به گزارش فارس، در فاصله کمتر از یک روز از رفتن این خبر بر روی خروجی فارس، مسئولان مربوطه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اقدام به در اختیار قراردادن چند غرفه به این مسئول موسسه انتشاراتی کردند.

به دنبال این مسئله روابط عمومی این اداره کل، نهایت تلاش را کرد تا به هر شکل ممکن این خبر را تکذیب کند اما موجود بودن صدای بازگوکننده مطالب و مشاهدات خبرنگاران در زمان افتتاح نمایشگاه کتاب شیراز و اظهارات وی با استاندار این استان مانع از تحقق این مقصود شد.

این روابط عمومی تنها توانست مطالبی غیر مرتبط با موضوع را در پایگاه اطلاع‌رسانی خود منتشر و تلاش کند تا به نحوی اتفاق محرز و آشکار افتاده را پنهان سازد.

انتهای پیام/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول