اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه اول ماه محرم انجام شد

ساماندهی بیش از 1000 مبلغ در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: کارشناس اعزام مبلغ اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از ساماندهی و اعزام یکهزار و 70 مبلغ همزمان با دهه نخست محرم به مناطق مختلف این استان خبر داد.

ساماندهی بیش از 1000 مبلغ در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام علی کوثری‌نیا اظهار کرد: در راستای اهمیت تبلیغ در اسلام به ویژه تبلیغ چهره به چهره احکام اسلام ناب و تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی این اداره کل همزمان با دهه نخست محرم تعداد یک‌هزار و 70 مبلغ و مبلغه را به مناطق نیازمند به تبلیغ از جمله شهرها، بخش‌ها، روستاها و دیگر مراکز متقاضی روحانی اعزام کرده است.

وی تصریح کرد: این افراد شامل مبلغان اعزامی از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه‌های علمیه قم و مشهد، طرح هجرت قم و مبلغان بومی خراسان جنوبی هستند که 70 درصد از آنها در روستاها و 30 درصد نیز در شهرها و بخش‌ها فعالیت تبلیغی می‌کنند.

کارشناس اعزام مبلغ اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: اقامه نمازجماعت، برپایی مراسم وعظ و خطابه، تبیین اهداف قیام کربلا، بیان احکام و مسائل شرعی، تبیین جایگاه ولایت و نقش ولی فقیه در جامعه، ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، احیای امر به معروف و نهی از منکر همراه با برگزاری جلسات پرسش و پاسخ از جمله برنامه‌های این روحانیون در ایام تبلیغی دهه نخست محرم است.

*وجود 140 خانه عالم در خراسان جنوبی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از سال 84 تاکنون 140 باب خانه عالم در خراسان جنوبی احداث شده است، ادامه داد: 20 خانه عالم دیگر نیز در دست احداث است و خراسان جنوبی به لحاظ تعداد خانه عالم در رتبه نخست کشور قرار دارد.

حجت‌الاسلام کاظم لطفیان از وجود 106 روحانی مستقر در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: از این تعداد 46 روحانی مستقر و 60 روحانی طرح هجرت هستند.

وی با بیان اینکه اعزام روحانی در مناطق روستایی استان هدفمند انجام می‌شود، گفت: روستاهایی در خراسان جنوبی دارای روحانی بومی بوده اما متقاضی اعزام روحانی هستند که باید این امور ساماندهی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید شرایط تبلیغ روحانیان در روستاها فراهم شود، اظهار کرد: راهکار ماندگاری روحانی در روستاها، استفاده از روحانیون بومی است.

لطفیان با اشاره به اینکه در این راستا باید از ظرفیت بومی استان استفاده شود، تصریح کرد: در صدد هستیم تا به روستاها و مناطقی که فاقد روحانی هستند مبلغ اعزام شود.

انتهای پیام/و/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول