اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی:

تبیین فلسفه عاشورا فرصتی برای احیای امر به معروف است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: تفهیم و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر موجب ریشه‌کنی منکرات در جامعه می‌شود.

تبیین فلسفه عاشورا فرصتی برای احیای امر به معروف است

حجت‌الاسلام محمد فتاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: تقارن هفته امر به معروف و نهی از منکر با ایام محرم می‌تواند در اعتلای اخلاق مداری و ترویج فریضه الهی موثر واقع شود چرا که تبیین فلسفه عاشورا و بیان اهداف قیام امام حسین(ع) در دستیابی افراد به معرفت حقیقی موثر است.

وی افزود: برنامه‌هایی در قالب ترویج و توسعه فریضه امر به معروف و نهی از منکر به هیئت‌های مذهبی ابلاغ شده تا در این ایام با خودشناسی و احیای رفتارهای پسندیده عزاداران بتوانند بهترین و بیشترین بهره‌وری معنوی را از ماه محرم داشته باشند.

فتاحی به کارگیری شیوه‌های صحیح را در احیای فریضه الهی مهم عنوان کرد و افزود: بهره‌گیری از زبان و گفت‌وگوی منطقی که موجب اقناع فرد در امر به معروف و نهی از منکر می‌شود از نکات قابل تامل در توسعه فرهنگ دعوت به نیکی‌ها است که در ادامه می‌تواند در نهی و دوری از بدی‌ها و اعمال ناپسند پویا عمل کند.

فتاحی با اشاره به نقش مساجد در رونق‌بخشی به احیای امر به معروف و نهی از منکر اضافه کرد: نقش ائمه جماعات و اجرای برنامه‌هایی با مضامین مختلف در طول سال جاری می‌تواند در همگانی شدن و گیرایی این فریضه مفید و سازنده باشد به گونه‌ای که هر یک از افراد جامعه در مواجهه و مقابله با هنجارهای رفتاری به عنوان یک تکلیف شرعی به آن جامه عمل بپوشانند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات فرهنگی همزمان با ایام محرم خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقه‌های فرهنگی و مذهبی در قالب ارائه بروشورها و کتابچه‌های مذهبی طراحی شده و پاسخگویی به سوالات مطروحه از جمله راهکارهای احیای فریضه الهی در ایام سوگواری  است.

فتاحی اضافه کرد: رعایت شیوه‌های صحیح امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند در ترویج مکتب اسلامی و فرهنگ ناب محمدی موثر عمل کند و این راه جز از راه اهتمام و به کارگیری شیوه‌های اصولی در حوزه قشر جوان و نوجوان میسر نمی‌شود تا از این طریق بتوانیم در مبارزه با افکار و اندیشه‌های خرافی و بی‌اساس موفق ظاهر شویم.

انتهای پیام/6108/خ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول