اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای ترافیک کردستان عنوان کرد

رفع مشکل ترافیک سنندج مستلزم توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی

خبرگزاری فارس: دبیر شورای ترافیک استان کردستان گفت: راه چاره حل معضل ترافیک سنندج توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی است که باید توجه به این مهم را در اولویت قرار داد.

رفع مشکل ترافیک سنندج مستلزم توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، امیر قادری شامگاه پنج‌شنبه در جلسه شورای ترافیک استان کردستان در سنندج اظهار کرد: معضل ترافیک و مشکلات ناشی از آن در سنندج به دلیل افزایش تعداد وسایل نقلیه شخصی به ویژه در هسته مرکزی است که به چالش اصلی این شهر تبدیل شده است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری کردستان تاکید کرد: اجرای طرح‌های مقطعی و بلندمدت در رفع معضل ترافیک موثر است که نیازمند همت و تلاش ویژه دستگاه‌های مرتبط با این موضوع مهم است.

قادری تصریح کرد: شورای ترافیک شهر سنندج طرح‌های متعددی را به منظور کنترل و ساماندهی ترافیک این شهر انجام داده که تحقق کامل آنها زمینه کاهش بار ترافیکی شهر سنندج را میسر می‌سازد.

وی تدوین و مطالعه طرح جامع حمل و نقل شهر سنندج، برنامه‌ریزی برای احداث پارکینگ‌های عمومی روباز و طبقاتی با ظرفیت بالا با مشارکت بخش خصوصی، تدوین و مطالعه طرح پیاده‌راه در محورهای پرتردد شهر، نوسازی و افزایش ناوگان عمومی نظیر تاکسی و اتوبوس و یک طرفه کردن برخی از مسیرهای پرتردد را از مهم‌ترین برنامه‌های شورای ترافیک شهر سنندج برشمرد.

دبیر شورای ترافیک استان کردستان ساماندهی ترافیک پیاده همسو با ترافیک وسایل نقلیه در مناطق مرکزی و دارای بار ترافیکی بالا را الزامی دانست و گفت: عدم رعایت حریم پیاده‌رو ها و تعرض دست‌فروشان و مغازه‌ها و مراکز فروش به حریم پیاده‌رو‌ها از مهم‌ترین دلایل بروز مشکلات برای معابر و عابرین پیاده شده است.

قادری خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند با درک شرایط ترافیک سطح شهر، حتی‌الامکان از وسایل نقلیه شخصی در ساعت اوج تردد استفاده نکنند بلکه با استفاده از ناوگان عمومی برای انجام امورات علاوه بر برخورداری از اتلاف وقت موجب کاهش حجم ترافیک نیز می‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای تدوین نهایی طرح جامع حمل و نقل شهر سنندج باید با بررسی‌های دقیق و  طرح‌های کارشناسی و نیازسنجی میزان حجم تردد از  خیابان‌ها و معابر شهری معضلات و مشکلات ترافیکی شهر سنندج شناسایی و رفع کرد.

انتهای پیام/79001/ب/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول