اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آستارا:

بدحجابی در عزاداری‌ها مغایر با فرهنگ عاشورا است

خبرگزاری فارس: امام جمعه آستارا وجود بدحجابی‌ها در عزاداری سالار شهیدان را مغایر با مکتب و فرهنگ عاشورایی دانست.

بدحجابی در عزاداری‌ها مغایر با فرهنگ عاشورا است

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا امروز در نماز جمعه این شهر با تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله‌الحسین (ع) اظهار کرد: توجه به فلسفه وجودی عزاداری‌های سالار شهیدان از ملزومات سوگواری شهدای کربلا است و باید این عزاداری‌ها به روح و جسم عزاداران صیقل و صفا دهد.

وی با بیان اینکه انجام عزاداری‌ها برای شهدای کربلا و سالار شهیدان نشانه ارادت و محبت مسلمانان به اهل بیت عصمت و طهارت است افزود: تنها صرف عزاداری و سوگواری سالار شهیدان و شهدای کربلا و گریستن به فاجعه کربلا کافی نیست بلکه باید خود را از زشتی و پلیدی‌ها دور کرده و اخلاق و منش را نزدیک به ائمه اطهار کنیم.

خطیب جمعه آستارا با انتقاد از وجود برخی بدحجابی‌‌های‌ زنان و دختران در دسته‌های عزاداری و سوگواری‌ها، تصریح کرد: آیا به این فکر کرده‌ایم که کیفیت این عزاداری‌ها چقدر مقبول خداوند و سالار شهیدان است و آیا وضعیت حجاب برخی زنان و دختران در ایام محرم مناسب با مکتب و فرهنگ عاشورا است.

وی، وضعیت نامناسب برخی زنان و دختران در ایام سوگواری را زیبنده مسلمانان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت و سالار شهیدان ندانست و خاطرنشان کرد: تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام و نظام به قدری نفوذ کرده که برخی‌ها با وضعیت نامناسب در دسته‌های عزاداری حضور پیدا می‌کنند که این امر موجب ناخشنودی سالار شهیدان می‌شود.

حافظ‌نیا، یکی از شرایط استجابت دعا را مرتکب گناه نشدن در مجلس عزاداری حسینی نامید و افزود: سوگواران باید شرایط استجابت دعا را فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن و برخی ناهنجاری‌ها در ایام ماه محرم و دیگر ایام تبیین فرهنگ اسلامی توسط کارشناسان و علمای دینی است، اذعان کرد: با الگو قرار دادن سیره ائمه اطهار (ع) به ویژه حضرت اباعبدالله‌‌الحسین(ع) باید زمینه توسعه فرایض اخلاقی در افراد و جامعه فراهم شود.

خطیب جمعه آستارا در ادامه با اشاره به جنگ هشت روزه غزه و رژیم غاصب صهیونیسم، تصریح کرد: در بحث غزه و جنگ هشت روزه، استکبار جهانی و برخی از کشورهای منطقه از رژیم صهیونیستی حمایت کردند که با عنایت خداوند و مقاومت و ایثارگری رزمندگان مبارز غزه شکست سختی به آنها تحمیل کرد.

انتهای پیام/2300/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول