اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل:

افتخار فرزندان ایران به این مرز و بوم صلابت بین‌المللی بخشیده است

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: افتخارآفرینی جوانان این مرز و بوم به ویژه ایران اسلامی به عظمت و جایگاه کشورمان وجهه‌ای بین‌المللی بخشیده است.

افتخار فرزندان ایران به این مرز و بوم صلابت بین‌المللی بخشیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری‌بنه خلخال در جریان بازدید از چند روستای شهرستان خلخال و کوثر اظهار داشت: افتخاری که یکی از فرزندان خلخال در مسابقات جهانی خلق کرده است زمینه غرور و عظمت این ملت و مردمان این دیار را فراهم کرده است که امیدواریم این موفقیت در عرصه‌های مختلف تداوم پیدا کند.

وی با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت سیدالشهدا و تقدیر از همگرایی و وحدت مردم استان در نشان دادن فرهنگ عاشورایی به جهانیان در قالب تجمع عاشوراییان تصریح کرد: موفقیت ورزشکار پرافتخار اردبیلی در مسابقات جهانی تکواندو جهان در آروبای آمریکای جنوبی موجب شادی و سرور ما شد که امیدواریم این پیروزی برای جامعه ورزشی استان و دلاورمردان ورزش منطقه گوارا باشد.

جعفری‌بنه خاطر نشان کرد: محمود جعفرزاده ملی‌پوش پاراتکواندوی خلخالی که در مسابقات جهانی این رشته با غلبه بر تمام حریفان خود با شایستگی هر چه تمامتر توانست صاحب گردن‌آویز طلای جهان شود سند افتخاری بر شایستگی فرزندان این خطه نخبه‌خیز است که توانست نام کشورمان را به همراه استان اردبیل و شهرستان خلخال در جهان بر زبان‌ها جاری کند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در ادامه به بازدیدهای دوره‌ای از مناطق روستایی اشاره کرد و ادامه داد: بازدید از روستاهای محروم و دورافتاده و ارتباط‌گیری با مردمان این مناطق که اغلب نجیب و با عزت هستند در اولویت کاری ما قرار دارد به طوریکه از 20 روستای محروم دو شهرستان در بخش‌های شاهرود، خورش‌رستم و بخش فیروز بازدید کرده و در جریان مشکلات آنها قرار گرفتیم.

وی اضافه کرد: بارها اعلام کردیم که عمده مشکلات جنوب استان نبود راه‌های ارتباطی و مواصلاتی مناسب بین شهرها و روستاها، پایین بودن شاخص استفاده از نعمت گاز، مهار آب‌های سطحی از طریق احداث سدهای معیشتی و اجرای طرح هادی روستایی و ضرورت اجرای طرح هادی روستایی است که امیدواریم این مشکلات با همت مسئولان برطرف شود.

جعفری‌بنه بیان کرد: ما پیگیر بالا رفتن میزان برخورداری راه ارتباطی مناسب، افزایش شاخص‌های استفاده از گاز طبیعی به ویژه در روستاهایی که در مسیر خط انتقال گاز قرار دارند، هستیم.

وی یادآور شد: با اخذ اعتباری حدود 3.5 میلیارد تومان شاهد آغاز و به سرانجام رساندن پروژه‌های گازرسانی در روستاهای خلخال و کوثر می‌باشیم که قسمتی از این معضل حل شده و در آینده مشکلات راه روستایی نیز برطرف می‌شود.

 

افتخار دانشجوی مشگین‌شهری در مسابقات مخترعان جوان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دانشجوی مشگین‌شهری عباس بشیری مدال نقره پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی مخترعان جهان را در کویت از آن خود کرد.

وی در بین 157 مخترع از تمام دنیا و در بین 225 اثر در حوزه‌های مختلف شامل برق، الکترونیک، کشاورزی، عمران و پزشکی توانست با ارایه طرحی در مورد کاهش خسارات خودرو ناشی از تصادفات رانندگی مدال نقره را به دست آورد.

این دانشجو در این طرح با تعبیه فنرهایی در قسمت‌های جمع شونده خودرو در تصادفات رانندگی تلاش کرده تا از آسیب جدی به خودرو جلوگیری کند.

عباس بشیری دانشجوی رشته کارشناسی مدیریت خدمات بهداشت و درمان دانشگاه تبریز است.

انتهای پیام/62006/ی/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول