اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل دامپزشکی کرمان:

درمانگاه دامپزشکی در کوهبنان ‌‌راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل دامپزشکی استان کرمان گفت: درمانگاه دامپزشکی شهرستان کوهبنان به زودی ‌‌راه‌اندازی می‌شود.

درمانگاه دامپزشکی در کوهبنان ‌‌راه‌اندازی می‌شود

بیژن دهقانی امروز در حاشیه سفر یک روزه خود به شهرستان کوهبنان ‌در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: به زودی درمانگاه دامپزشکی شهرستان کوهبنان راه‌اندازی می‌شود.  

وی به فرماندار کوهبنان قول مساعد داد در نخستین فرصت نسبت به حصار‌کشی، فضا‌سازی ‌و تجهیز ساختمان آزمایشگاه اقدام و تمام امکانات مورد نیاز این مرکز‌ فراهم می‌شود.   

دهقانی ابراز داشت: در حال حاضر حدود 23 واحد کشتارگاه در کرمان وجود دارد که 20 واحد آن فعال هستند و با توجه به اینکه برای تقویت صنعت دامداری استان و کنترل بیماری‌ها‌ی مشترک و همچنین تأمین بهداشت گوشت و غذای سالم مصرفی مردم نیاز به کشتارگاهایی است که از وضعیت غیر‌بهداشتی و دستی به سمت صنعتی و بهداشتی حرکت کنند.

وی عنوان کرد: برای رسیدن به این وضعیت نیاز به یک برنامه پنج ساله است که نسبت به ساخت کشتارگاه‌های صنعتی و جایگزین برسیم و در این راستا حداقل بودجه‌ای معادل 400 میلیارد ریال نیاز داریم که باید در قالب تسهیلات بلند مدت و کم بهره در اختیار متقاضیان بخش خصوصی قرار گیرد.

دهقانی تصریح کرد: قطعا با احداث این کشتارگاه‌ها در توسعه صنعت دام استان و جلوگیری از نقل و انتقال دام زنده همچنین ایجاد زیر‌بناهای لازم برای بسته‌بندی گوشت و آلایش آن مانند کله پاچه‌، جگر‌، دل‌، قلوه و ...‌اقدام می‌شود.

وی ابراز داشت: تقویت زیرساخت‌های فنی و اداری همچنین تأمین اعتبارات مورد نیاز با توجه به کمبود اعتبار پایه دامپزشکی‌، ‌تقویت آزمایشگاه‌های استان و شهرستان‌ها‌، کمک به توسعه دامداری‌های صنعتی و تسریع در گذر از دامداری‌های سنتی به صنعتی به ویژه در بخش پرورش انواع طیور و ماکیان ضروری به نظر می‌رسد. 

دهقانی ابراز داشت: با توجه به اینکه کرمان در کمربند و گذر‌گاه حمل و نقل دام از جنوب شرق به مرکز کشور و پایتخت قرار دارد، تقویت کشتارگاه‌های بهداشتی برای کشتار دام در مبداء ورودی استان و جلوگیری از ورود آنها به مرکز استان در جلو‌گیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام نقش مهمی دارد.

وی عنوان کرد: باید در جنوب شرق کشور به صنعت دام اصیل به ویژه دام‌های داشتی و تولید گوساله‌های لازم برای مراکز دامپروری توجه بیشتری شود که در این زمینه نیاز به اعتبارات ویژه داریم.

انتهای پیام/80012/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول