اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مرکز تحقیقات روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

اجرای روش‌های تربیتی یکسان برای نوجوانان مختلف نادرست است

خبرگزاری فارس: عضو مرکز تحقیقات روانپزشکی و علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اجرای روش‌های تربیتی یکسان برای نوجوانان مختلف حتی اگر در یک خانواده به دنیا آمده باشند اقدامی نادرست است.

اجرای روش‌های تربیتی یکسان برای نوجوانان مختلف نادرست است

پیمان هاشمیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: والدین باید توجه داشته باشند در بسیاری از مواردی که ارتباطات نوجوان با خانواده قطع و یا کمرنگ می‌شود، به دلیل واکنش‌های نادرستی است که خانواده‌ها نشان می‌دهند.

وی با اشاره به تعریف دوران نوجوانی تصریح کرد: در واقع دوران نوجوانی، دوران گذار از وابستگی به خانواده به استقلال کامل است.

هاشمیان با تاکید بر اینکه نوجوانان در این رده سنی در دوران بحرانی قرار دارند خاطر نشان کرد: سئوالاتی که در ذهن نوجوان به وجود می‌آید سبب ایجاد ترس، دلهره، پرخاشگری و برخی از مشغولیت‌های ذهنی در آنان می‌شود.

وی با بیان اینکه نوجوان در این دوره از زندگی کنترل زیادی روی رفتارهای خود ندارد بیان کرد: حس رقابت‌طلبی که در میان گروه هم‌سالان به وجود می‌آید سبب به وجود آمدن رفتارهای متفاوتی در نوجوانان می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اظهار اینکه در دوران نوجوانی تفکرات خلاق رشد پیدا می‌کند اذعان کرد: نوجوان در این دوران سنی، علاقه‌ای نسبت به کارهای معمول خود در کودکی نشان نمی‌دهد و ممکن است در انجام تکالیف و امور تحصیلی خود بی‌حوصله باشد.

هاشمیان ادامه داد: همچنین ممکن است که نوجوان امیالی مانند ترک تحصیل داشته باشد و یا دچار مشکلات عاطفی شود که در صورت برخورد نادرست با آنها معضلات زیادی به وجود می‌آید.

وی با تاکید بر نقش حیاتی والدین در ساماندهی عواطف دوران نوجوانی اظهار کرد: والدین باید با نظارت خود آزادی‌های مشروطی برای ارضای احساسات استقلال‌طلبانه نوجوان قائل شوند و با درک متقابل به حل و فصل معضلات وی بپردازند.

انتهای پیام/70010/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول