اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل خبر داد

توزیع 70 نوبت شیر رایگان در مدارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از توزیع 70 نوبت شیر رایگان در مدارس این استان خبر داد.

توزیع 70 نوبت شیر رایگان در مدارس

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودزاده پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز طرح توزیع شیر رایگان در مدارس اردبیل اظهار داشت: از امروز تا پایان اسفندماه توزیع شیر رایگان در مراکز پیش‌دبستانی، دبستانی و راهنمایی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در مدارس شبانه‌روزی راهنمایی و متوسطه توزیع شیر انجام می‌شود، گفت: این طرح با هدف سالم‌سازی و تندرستی دانش‌آموزان و همچنین برطرف کردن نیاز آنها به محصولات لبنی به ویژه شیر در سنین رشد صورت می‌گیرد.

محمودزاده از اختصاص 2.5 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات دولتی برای استان اردبیل با هدف توزیع شیر رایگان در مدارس خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا آخر اسفندماه شیر مورد نیاز تامین شده و به صورت هفتگی در مدارس توزیع شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان در خصوص توزیع قرص آهن نیز گفت: هنوز در این زمینه اقدامی صورت نگرفته ولی در ماه‌های آینده در این زمینه تصمیم‌گیری نهایی صورت می‌گیرد.

گازکشی به 142 مدرسه شهری و روستایی در اردبیل

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه این مراسم با بیان اینکه اردبیل از استان‌های سردسیر کشور است گفت: به همین دلیل با شرکت گاز توافق کشوری حاصل شده تا 100 مدرسه روستایی و 42 مدرسه شهری در این استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شوند.

این مسئول اضافه کرد: بر اساس همین تفاهمنامه که به امضای نوسازی مدارس و شرکت گاز رسیده است برای گازرسانی به هر مدرسه 5 میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی شده است که امیدواریم تا یک ماه آینده عملیات اجرایی و گازکشی به این مدارس انجام شود.

* توزیع یک هزار و 650 بخاری استاندارد در مدارس اردبیل

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در ادامه سخنان خود به صدور سه بخشنامه مجزا برای مدیران نواحی و مناطق و مدارس در استفاده بهینه از بخاری‌های استاندارد اشاره کرد و گفت: ما در این بخشنامه‌ها تاکید کردیم مدیران مدارس از بخاری‌های استاندارد و سیستم‌های گرمایشی مطلوب استفاده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید بر اینکه در کمیته‌های شهرستانی نیز بر این امر تاکید شده و مقرر است تامین اعتبار لازم در این حوزه صورت بگیرد، بیان کرد: تاکنون یک هزار و 650 دستگاه بخاری نو و استاندارد در بین مناطق و نواحی استان اردبیل توزیع شده است.

وی گفت: امروز نیز بخشنامه جدیدی را به مدیران مناطق و مدارس ارسال کردیم تا آنها موظف باشند سیستم گرمایشی خود را کنترل کرده و اگر بخاری غیراستانداردی دارند از چرخه مصرف خارج کنند.

محمودزاده تصریح کرد: با مدیرانی که از بخاری‌های غیراستاندارد و فاقد ایمنی استفاده کنند در هر رده‌ای باشند برخورد خواهیم کرد و به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد سلامتی دانش‌آموزان به خطر بیفتد.

وی در پایان سخنان خود گفت: هیچ توصیه‌ای برای استفاده از بخاری‌های غیراستاندارد در مدارس صورت نگرفته و ما تاکیدمان بر این است تا سیستم‌های گرمایشی مدارس سیستم‌های ایمن و مطابق با استانداردهای ملی باشد.

انتهای پیام/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول