اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد

آغاز مراسم تجلیل از شهیدان دانشگاه علوم پزشکی مشهد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مراسم تجلیل از شهدای دانشکده‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی مشهد به‌صورت جداگانه در دانشکده‌های شش‌گانه دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام می‌شود.

آغاز مراسم تجلیل از شهیدان دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود شبستری عصر امروز در حاشیه مراسم رونمایی از تمثال شهیدان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: این مراسم از دانشکده پرستاری آغاز شده است و دانشکده بهداشت دومین دانشکده در این ردیف است و به همین صورت در باقی دانشکده‌ها نیز اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: در میان شهیدان دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد افرادی بوده‌اند که در کنکور قبول شده‌اند ولی فرصت حضور در کلاس‌ها را نیافته و برای دفاع از وطن به جبهه‌ها شتافته‌اند.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان خراسان‌رضوی بیان کرد: تعداد تمام این شهیدان تا جایی که تاکنون شناسایی شده‌اند به حدود 92 نفر می‌رسد.

شبستری زنده نگه داشتن یاد شهیدان را در محیط‌های آموزشی امری مهم تلقی کرد و ادامه داد: افرادی که شهید شده‌اند اگر در حال حاضر در قید حیات بودند می‌توانستند عناصر بسیار مفیدی برای جامعه باشند و این ایثار اوج از خود گذشتگی آنان را نشان می‌دهد.

وی افزود: در واقع تجدید خاطرات دفاع مقدس راهگشا و کلیدی است که در مقوله‌های عملکردی می‌تواند راهنمای خوبی قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه شهیدان گنجینه‌های ارزشمندی هستند و باید از آنها مراقبت کرد متذکر شد: تمام شهیدان دانشگاه علوم پزشکی اگر در قید حیات بودند در حال حاضر اساتید دانشجویان می‌شدند لذا دانشجویان باید مانند اساتید از آنها الگوبرداری کنند.

شبستری با تاکید بر اینکه یکی از برنامه‌های دانشگاه تجلیل از شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس است اذعان کرد: تجدید خاطرات با شهدا می‌تواند بسیار الگو دهنده و روحیه دهنده به افراد باشد.

انتهای پیام/70010/آ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول