اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندهی انتظامی گلپایگان:

بیکاری عامل وقوع همه جرائم است

خبرگزاری فارس: فرماندهی انتظامی گلپایگان گفت: 235 مرد و هشت زن از ابتدای اجرای طرح پلیس محله محور دستگیر شده‌اند که 210 نفر این تعداد بین بیکار هستند و به این نتیجه می‌رسیم که بیکاری عامل وقوع همه جرائم است.

بیکاری عامل وقوع همه جرائم است

محمدعلی یوسلیانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گلپایگان به اهداف طرح پلیس محله محور اشاره کرد و ادامه داد: بالا بردن سطح امنیت اجتماعی در محله‌ها، ارتقای احساس امنیت روانی، شناسایی جرم و مجرمان، اشرافیت اطلاعاتی و برخورد با عوامل اصلی ناامنی از مهم‌ترین اهداف طرح پلیس محله محور است.

وی اظهار کرد: در طرح پلیس محله عرضه کنندگان و فروشندگان مواد مخدر شناسایی و دستگیر می‌شوند و پاک‌سازی نقاط آلوده شهر از عوامل توزیع مواد مخدر مانند باغات و محلات محورهای مواصلاتی صورت می‌گیرد.

فرماندهی انتظامی گلپایگان اجرای طرح پلیس محله محور را در سطح شهرستان مثبت و خوب ارزیابی کرد و افزود: ارتقای احساس روانی امنیت در مناطقی که مجرمان دستگیر می‌شوند و رضایتمندی مردم نشان می‌دهد که اجرای مرحله اول این طرح در شهرستان گلپایگان با موفقیت انجام شده است و مرحله دوم این طرح از ابتدای فصل زمستان آغاز می‌شود. 

وی در ادامه بیان کرد: طی سه ماهه گذشته حدود 40 درصد از سرقت‌ها در سطح شهرستان کشف شده و در 14 مورد اموال مسروقه کشف و اموال به مال‌باختگان تحویل داده شده است.

یوسلیانی تاکید کرد: در سه ماهه گذشته 9 دستگاه خودرو و 19 دستگاه موتورسیکلت در شهرستان کشف شده است.

وی با بیان اینکه در سه ماهه سوم سال جاری بیش از سه تن تنباکو و ناس قاچاق کشف و منهدم شده است، تصریح کرد: کشف بیش از یک هزار و 500 کیلوگرم انواع آهن آلات مسروقه، دستگیری 243 نفر در جرائم مختلف و جمع‌آوری 648 دستگاه تجهیزات دریافت از ماهواره طی این مدت انجام شده است.

فرماندهی انتظامی گلپایگان بیان کرد: همچنین طی این مدت 80 سارق، 109 توزیع کننده و معتاد به مواد مخدر، 14 نفر از قاچاقچیان و فروشندگان اصلی مواد مخدر دستگیر و از آنها هفت کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است.

وی افزود: 235 مرد و هشت زن از ابتدای اجرای طرح پلیس محله محور دستگیر شده‌اند که 210 نفر این تعداد بین 25 تا 39 سال سن دارند و بیکار هستند، بنابراین به این نتیجه می‌رسیم که بیکاری عامل وقوع همه جرائم است.

یوسلیانی در ادامه به عواملی که در افزایش و کیفیت جرائم تأثیرگذار است، اشاره کرد و گفت: افزایش مهاجرت، تنوع جمعیتی، پیچیده شدن جرائم، تبدیل شدن فرهنگ از سنتی به مدرنیته و افزایش جمعیت از جمله مواردی است که در افزایش جرائم نقش بسزایی دارد.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول