اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان:

سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بالقوه‌ای در زمینه صعنت، معدن و تجارت دارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بالقوه درحوزه‌ صنعت،معدن و تجارت دارد.

سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بالقوه‌ای در زمینه صعنت، معدن و تجارت دارد

نادر میرشکار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: با توجه به راه داشتن به آب‌های آزاد و گرم دریای عمان، صید و صیادی در سیستان و بلوچستان و سهم بالای آبزیان به عنوان قابلیت محوری و موثر، صنایع شیلاتی در منطقه چابهار و کنارک یکی از مزیت‌های سیستان و بلوچستان در زمینه صنعت است.

وی افزود: سهم گسترده‌ای از شرکت‌های تولیدی کنسرو ماهی و صنایع مربوطه در این مناطق ایجاد شده، به‌طوری که شهرستان کنارک یکی از قطب‌های تولید کنسرو است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان بیان کرد: در شش ماهه نخست سال‌جاری بیش از 6 میلیون قوطی کنسرو در شهرستان کنارک تولید و به بازار‌های داخلی و خارجی عرضه شده که با توجه به این ظرفیت‌ها توسعه‌ این صنعت در استان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در زمینه کشاورزی بویژه بیش از 170 هزار تن انواع خرما در سال است که ایجاد صنایع طبیعی و فرآوری این محصول استراتژیک، سهم بسزایی را در صادرات داشته به گونه‌ای که در سال گذشته بیش از 20 میلیون دلار از این محصول به سایر کشور‌ها از جمله پاکستان صادر شده است.

میرشکار گفت: وجود یک هزار و 400 کیلومتر مرز آبی و خاکی طولانی و اسکله‌های مهم کشتیرانی، جاده ترانزیتی و راه‌آهن، منطقه آزاد تجاری و بازارچه‌های مختلف و 28 ناحیه صنعتی استان، زمینه صادرات تولیدات صنعتی استان را فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: بر اساس مدیریتی که در بحث واردات است نمی‌توانیم شرایط مناسبی را در ایجاد صنایع مبنی بر صادرات و یا صادرات مبتنی بر واردات مواد اولیه بوجود آورده و سهم بسزایی را در تولید و صادرات کشور داشته باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: معادن غنی در سیستان و بلوچستان از جمله مس، طلا، آنتیموآن، آهن، منیزیت و آثار و نشانه‌هایی از کانی‌های مختلف در استان وجود دارد که در صورت تکمیل مطالعات می‌تواند ظرفیت موثری در توسعه سیستان و بلوچستان و ایجاد صنایع مبتنی بر مواد معدنی در منطقه باشد.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت سیستان و بلوچستان افزود: سالیانه در سیستان و بلوچستان بیش از سه میلیون تن ماده‌ معدنی استخراج می‌شود که با ایجاد صنایع مبتنی بر مواد معدنی از جمله کارخانه‌های سیمان، تولید سنگ‌های ساختمان و گچ، 90 درصد از مواد استخراج شده داخل سیستان و بلوچستان مصرف و مابقی برای فرآوری به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

وی بیان کرد: با راه‌اندازی معدن مس چهل کوره نیز که یکی از پروژه‌های ملی و طرح‌های مهر ماندگار است شاهد گسترش صنایع و تولیدات معدنی در سیستان و بلوچستان خواهیم بود.

انتهای پیام/75004/خ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول