اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن همدان خبر داد

بهسازی و مقاوم‌سازی 7454 واحد مسکن روستایی در همدان

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان گفت: از ابتدای سال تاکنون 7 هزار و 454 واحد مسکن روستایی در همدان بهسازی و مقاوم‌سازی شده‌اند.

بهسازی و مقاوم‌سازی 7454 واحد مسکن روستایی در همدان

حسن ظفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: احداث مسکن مقاوم روستایی و تأمین مسکن متناسب با نیاز روستاییان از اهداف اصلی بنیاد مسکن استان همدان محسوب می‌شود.

وی افزود: تلاش در حفظ معماری بومی مسکن روستایی و تغییر فضای روستا به فضایی شاد و سرزنده به منظور جلوگیری از مهاجرت و حتی مهاجرت معکوس از دیگر برنامه‌ها و رویکردهای بنیاد مسکن همدان به شمار می‌رود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان تصریح کرد: با توجه به اهمیت مقاوم‌سازی و بهسازی مساکن روستایی اجرای این مهم از سال 84 در سرلوحه کار بنیاد مسکن قرار گرفت.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات در این زمینه عنوان کرد: انجام این طرح و داشتن عملکرد خوب در این زمینه مستلزم مشارکت روستاییان است.

ظفری با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 7 هزار و 454 واحد بهسازی و مقاوم‌سازی شده‌اند، افزود: از این تعداد یک هزار و 244 واحد در شهرستان همدان، 480 واحد در رزن و یک هزار و 392 واحد در ملایر بهسازی و مقاوم‌سازی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در شهرستان نهاوند یک هزار و 681 واحد، در شهرستان بهار 633 واحد، در اسدآباد 403 واحد، در تویسرکان 551 واحد، در کبودراهنگ 801 واحد و در فامنین نیز 269 واحد مقاوم‌سازی شده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان اظهار کرد: تعداد تسهیلات مسکن روستایی سال 90 که پرداخت آن در سال 91 صورت گرفته شامل 6 هزار و 775 فقره است.

وی در رابطه با اعتبارات نیز بیان داشت:‌ از سال 84 تاکنون کل اعتبار تخصیصی برای بهسازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی حدود 646 میلیارد و 122 میلیون تومان بوده است.

ظفری با اشاره به مقاوم‌سازی 60 هزار و 833 واحد از آغاز طرح مقاوم‌سازی و بهسازی روستاها یادآور شد: از اعتبار تخصیصی تاکنون 463 میلیارد و 698 میلیون تومان برای پایان کار هزینه شده است.

وی ابراز داشت: در حال حاضر 125 میلیون ریال تسهیلات با سود پنج درصد برای مقاوم‌سازی و بهسازی هر واحد مسکونی روستایی پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با اشاره به شناسایی واحدهایی که در روستاها نیاز به مقاوم‌سازی دارند، اضافه کرد: در تمام روستاهای استان واحد کم‌دوام و بی‌دوام وجود دارد که با توجه به استقبال متقاضیان تقریباً در 860 روستای استان بهسازی و مقاوم‌سازی شروع شده و برخی از روستاها نیز 100 درصد مقاوم‌سازی شده‌اند.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: بالا رفتن قیمت مصالح در مقطعی باعث کند شدن سرعت ساخت و ساز در روستاها شده که امید است با پایین آمدن قیمت مصالح در ماه‌های آینده شاهد رونق بیشتر ساخت و ساز و استقبال بهتر متقاضیان باشیم.

انتهای پیام/89006/ی/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول