اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور استاندار فارس در امور عشایر:

ستاد امداد‌رسانی به عشایر تشکیل شود

خبرگزاری فارس: مشاور استاندار فارس در امور عشایر گفت: باید ستاد امداد‌رسانی عشایری برای مدیریت حوادث غیرمترقبه و کاهش آسیب‌های وارده به این قشر از جامعه تشکیل شود.

ستاد امداد‌رسانی به عشایر تشکیل شود

امین‌الله قربانی کشکولی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در روزهای اخیر به منظور راهداری و بازگشایی راه‌ها تیم‌هایی از طریق اداره کل راه و شهرسازی فارس، هلال احمر و ستاد بحران استان پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: ضروری است که مسئولان امر همان‌طور که برای جامعه شهری در زمان بارندگی امکانات تردد و باز شدن مسیرها را فراهم می‌کنند، مشکلات جامعه عشایری را نیز به گونه ویژه‌ای در نظر بگیرند.

مشاور استاندار فارس افزود: بخش عمده‌ای از جامعه عشایری فارس در مناطق قشلاقی به صورت پراکنده زندگی می‌کنند و از طریق جاده‌های دسترسی به محل سکونت خود تردد و علوفه دام را انتقال می‌دهند.

قربانی تصریح کرد: این جاده‌های دسترسی خاکی و بسیار آسیب‌پذیر هستند و در بارندگی‌های پیشین آسیب دیده‌اند.

وی اضافه کرد: برخی از جاده‌های دسترسی عشایر نیز به طور کامل تخریب شده و عبور مرور وسایل نقلیه، آب‌رسانی و تامین خوراک دام و ملزومات زندگی عشایر به شدت با مشکل مواجه شده است.

قربانی خاطرنشان کرد: در گذشته جهاد سازندگی متولی این‌گونه مسائل بود اما در حال حاضر راه‌های دسترسی جامعه عشایری در مناطق ییلاقی و قشلاقی متولی ندارد.

وی گفت: عشایر نسبت به خشکسالی، سیلاب و سایر حوادث طبیعی غیرمترقبه آسیب‌پذیرتر از شهرنشین‌ها هستند چرا که با طبیعت زندگی می‌کنند و مانند شهرنشین‌ها از ساختمان‌های مقاوم و معابر مستحکم برخوردار نیستند.

به گفته مشاور امور عشایری استاندار فارس، گزارش‌های مختلفی در مورد مشکلات جامعه عشایری در بارندگی‌های اخیر دریافت شده و لازم است که مسئولان امر برای رفع مشکل تدابیر فوری بیاندیشند.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی اگر یک خانوار عشایری بیمار بدحالی داشته باشد هیچ راهی برای رساندن وی به مراکز درمانی وجود ندارد.

قربانی تصریح کرد: ستاد بحران و ستاد راهداری فارس باید حل مشکلات جامعه عشایری را در زمان بارندگی و حوادثی از این دست در اولویت قرار دهند.

مشاور استاندار فارس افزود: در هفته‌های گذشته در سمیرم، دهاقان و برخی مناطق دیگر مواردی از برفگیر شدن گزارش شد که بلافاصله هلال احمر و امور عشایر استان اصفهان شبانه اکیپ اعزام کردند و تعدادی از افراد را از مرگ حتمی نجات دادند.

انتهای پیام/2448/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول