اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پست استان اردبیل خبر داد

راه‌اندازی 221 خطوط مبادله روستایی در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل پست استان اردبیل گفت: تعداد 221 خطوط مبادله روستایی با هدف مبادله و توزیع مرسولات روستاییان در استان اردبیل ایجاد و راه‌اندازی شده است.

راه‌اندازی 221 خطوط مبادله روستایی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیاوش سکاکی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات پستی اردبیل اظهار داشت: پست به عنوان عامل مهم توسعه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در عصر معاصر با وجود پیشرفت تکنولوژی‌ها و استفاده از وسایل ارتباطی نوین جایگاه خود را حفظ کرده است و توانسته با تکیه بر فناوری‌ها و پژوهش‌های نوین موفق عمل کند.

وی به تحولات اساسی امورات پستی اشاره کرد و افزود: این تحولات به نوبه خود سبب ایجاد جهش در ارائه خدمات پستی در داخل و خارج کشور شده است.

سکاکی تصریح کرد: هم‌اکنون پست استان اردبیل با ارائه خدمات متنوع پستی اعم از خدمات متعارف و جدید با پاسخگویی به نیاز مشتریان سعی در ایجاد رضایت عمومی با صرفه‌جویی در وقت و انرژی شهروندان را دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: اداره کل پست استان با برخورداری از 500 نقطه تماس پستی حدود 200 نفر نیروی انسانی را به کار گرفته تا با بهره‌گیری از آخرین فناوری‌های اطلاعاتی بتواند خدماتی مطلوب ارائه کند.

وی اضافه کرد: در طول یک سال با کمترین هزینه حدود 7 میلیون مرسوله در واحدهای پستی استان قبول و پس از آماده‌سازی به سایر نقاط ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل پست استان اردبیل بیان کرد: در همین مدت حدود 7.5 میلیون مرسوله نیز از سایر مبادی پذیرش شده و در سطح استان توزیع شده است.

سکاکی سرانه مرسوله پستی به ازای هر نفر جمعیت استان را حدود 6.2 مرسوله اعلام کرد و ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال این رقم به حدود 7.1 مرسوله افزایش یابد.

وی یادآور شد: با هدف توسعه فضاهای پستی و امکان دسترسی بیشتر مردم به سرویس‌های جدید پستی، پست استان توانسته است با بهبود پوشش مساحتی هر واحد پستی به میزان 36 کیلومتر مربع دست یابد.

سکاکی گفت: ‌تا پایان سال ‌جاری با ایجاد واحدهای پستی روستایی و شهری بر اساس برنامه مصوب این رقم به 32 کیلومتر مربع بهبود می‌یابد.

این مسئول افزود: این در حالی است که میانگین پوشش مساحتی هر واحد پستی کشور 93.24 کیلومتر مربع است.

وی تصریح کرد: ‌تعداد مرسوله به ازای هر واحد پستی حدود 10 هزار و 100 مرسوله طی یک سال پستی اخیر بوده که پیش‌بینی می‌کنیم در پایان سال به حدود 11 هزار و 100 مرسوله برسد.

سکاکی عرصه خدمات پستی را گسترده اعلام کرد و اظهار داشت: در حال حاضر 320 دفتر آی‌.سی.تی روستایی و حدود 107 دفتر آی.سی.تی شهری فعالیت می‌کنند که تا پایان سال تعداد دفاتر به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: میزان اشتغالزایی آن در بخش خدمات پستی نیز بر اساس تصویب‌نامه به تأیید رسیده است که البته در صورت عملی شدن مصوبات کمیسیون اصل 138 قانون اساسی مبنی بر واگذاری امور به دفاتر پیشخوان دولت این میزان به چندین برابر افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/62006/آ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول