اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش اردبیل:

استاندارد‌سازی بخاری مدارس دغدغه خانواده‌ها را به حداقل می‌رساند

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اردبیل گفت: استاندارد‌سازی بخاری‌ها در مدارس دغدغه خانواده‌ها را در حفظ سلامتی فرزندان برطرف کرده و زمینه کاهش آسیب‌ها را نیز فراهم می‌آورد.

استاندارد‌سازی بخاری مدارس دغدغه خانواده‌ها را به حداقل می‌رساند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نوروز صمدی‌فرد صبح امروز در همایش مدیران و ائمه جماعات مدارس شهر اردبیل در کانون عصمت این شهر اظهار داشت: حادثه اخیری که در پیرانشهر رخ داد به دلیل برخی سهل‌انگاری‌ها و آموزش ندیدن مدیر مدرسه بوده که وقوع این حوادث باید برای ما درس عبرتی باشد تا بی‌احتیاط در این زمینه ورود نداشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: وقوع چنین حوادث ناگواری نه تنها حیثیت و آبروی یک مدرسه و ناحیه و منطقه آموزشی را زیر سئوال می‌برد بلکه گاه اعتماد خانواده‌ها را نیز سلب می‌کند و سبب می‌شود یک نوع بی‌اعتمادی حاصل شود در حالی که با آموزشی ساده اما مستمر می‌توان از بروز چنین آسیب‌های جدی جلوگیری کرد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اردبیل یادآور شد: اگر مدیر این مدرسه که حادثه‌ای در آن رخ داده به جای انتقال دادن دانش‌آموزان به محیط باز، بخاری را در پشت در قرار نمی‌داد تا حریق زمینه انفجار و سوختگی دانش‌آموزان را به وجود آورد شاهد حفظ سلامتی دانش‌آموزانی بودیم که امروز بر اثر غفلتی ساده دچار آسیب شدند.

صمدی‌فرد در بخش دیگری از سخنان خود به دغدغه‌ها و کمبودهای آموزشی و پرورشی اشاره کرد و گفت: بسیاری از این کمبود‌ها و دغدغه‌ها در سایه تلاش مضاعف معلمان و همکاران آموزشی و تربیتی ما برطرف شده و یک حرکت مفید و موثر را در به ثمر نشستن اهداف شاهد و ناظر هستیم.

این مسئول مفید بودن افراد را بالا‌تر از سمت‌ها و پست‌های زودگذر اعلام کرد و بیان داشت:‌ گاه یک معلم ساده چنان مفید و موثر واقع می‌شود که حتی از یک مدیری که در فعالیت وی تبعیض، رشوه و حتی برخی رفتارهای نامناسب دیده می‌شود برای جامعه موثر واقع شده و حرکت‌هایش سبب الگوگیری دانش‌آموزان می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اردبیل افزود: چنین افرادی قطعاً مفید به فایده بوده و در نهایت ادب، ‌احترام و تواضع شاهد آن خواهیم بود که بیش از هر زمان دیگر فعالیت‌ها و کارها به شکل شایسته انجام شده و گله‌مندی‌ها نیز به حداقل برسد.

صمدی‌فرد توجه به مسائل حفاظتی و صیانتی در مدارس به ویژه حوزه اقدامات فیزیکی را یادآور شد و تصریح کرد: ما باید مراقبت‌ کنیم تا در انجام وظایف دچار غفلت و سهل‌انگاری نشویم.

وی شغل معلمی را شغل انسان‌سازی در مسیر رشد و تعالی فرهنگی و اخلاقی توصیف کرد و ادامه داد: ما باید سعی کنیم انسان‌های شجاع و ارزشی را در مدارس تربیت کنیم و این کار حاصل نمی‌شود مگر با برخورد فرهنگی، انسانی و ارزشی معلمان، مدیران و مربیان تا نسل آینده آن‌گونه تربیت یابند که برای دنیا و آخرت خود و جامعه مفید باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه یکی از کارشناسان نیروی انتظامی استان اردبیل نیز در سخنانی با بیان ضرورت انتظام و انضباط در کارها گفت: ما باید بعد از شناخت استعدادها به ارزش‌های انسانی و خلاقیت‌ها بها دهیم و در کنار آن از تجهیزات و امکاناتی که در اختیار ما گذاشته شده است به شکل صحیح نگهداری کنیم.

علیرضا شهباز‌زاده ابراز داشت: باید همه ما به امر آموزش صحیح و درست و مراقبت‌ها از انجام فعالیت و مسئولیت درست دقت کنیم چرا که معلمان و دانش‌آموزان ما می‌توانند سرمایه‌های عظیمی باشند که در مسیر اعتلای این جامعه گام بردارند.

انتهای پیام/62001/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول