اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف فردوس:

دوره‌های آموزشی عاملی موثر در تقویت استعدادهای قرآنی است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی مناسب عواملی موثر و تاثیرگذار در تقویت استعدادهای قرآنی است.

دوره‌های آموزشی عاملی موثر در تقویت استعدادهای قرآنی است

حجت‌الاسلام دادخدا خدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار داشت: یکی از اهرم‌های تقویت استعدادهای بالقوه قرآنی، برگزاری دوره‌های آموزشی برای نخبگان قرآنی در سنین مختلف است که باید مورد توجه دستگاه‌ها و متولیان فرهنگی قرار گیرد.

وی با اشاره به برگزاری مرحله استانی سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم خراسان‌جنوبی به میزبانی شهرستان فردوس طی چند روز گذشته افزود: این اقدام با هدف شناسایی ظرفیت‌های قرآنی موجود در خراسان‌جنوبی انجام شد و امید است که گامی محکم برای تقویت پتانسیل‌های قرآنی این استان باشد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس، نبود دوره‌های آموزشی مناسب برای فعالان عرصه‌های قرآنی را یکی از مهم‌ترین مشکلات آنان دانست و تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی می‌تواند در تقویت و تشویق هر چه بیشتر فعالان و نخبگان قرآنی استان موثر باشد.

* حضور 280 نفر در مسابقات قرآنی

این مسئول با اشاره به حضور تعداد 280 نفر فعال قرآنی در سی و پنجمین دوره از مسابقات قرآن کریم خراسان‌جنوبی گفت: در این دوره از مسابقات استعدادهای قرآنی استان شناسایی و تعدادی از شرکت‌کنندگان نیز به مرحله کشوری راه یافتند.

خدایی افزود: قرائت، حفظ و آشنایی با مفاهیم آموزنده قرآن کریم باید از دوران کودکی آغاز و با برگزاری مسابقات مختلف قرآنی در سطح کشور، استعدادهای قاریان و حافظان شناسایی و تقویت شود.

وی با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی به طور قطع در رشد و شکوفایی فعالان قرآنی موثر است، اذعان داشت: دستگاه‌های فرهنگی باید با یک اقدام دسته جمعی و متمرکز اقدامات مناسبی در این ارتباط انجام دهند.

انتهای پیام/69007/ن/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول