اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان باغستان‌های سنتی شهرداری قزوین خبر داد

استفاده غیرمجاز از نهرهای آبیاری باغستان‌های قزوین

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان باغستان‌های سنتی شهرداری قزوین گفت: با توجه به نزدیکی فصل آبیاری باغستان‌ها و بسترسازی نهرها، روستاهای بالادست به استفاده غیرمجاز از آب رودخانه‌های فصلی مبادرت کرده‌‎اند.

استفاده غیرمجاز از نهرهای آبیاری باغستان‌های قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، حمید رحمانی اظهار داشت: استفاده غیرمجاز و غیرقانونی روستاهای بالادست از آب رودخانه‌های فصلی موجب تخریب بستر این رودخانه‌ها می‌شود که این وضعیت علاوه بر هدر رفتن آب، موجب پایین رفتن سطح آب این رودخانه‌ها و نابودی باغستان‌های سنتی می‌شود.

وی ادامه داد: بر این اساس سازمان باغستان‌های سنتی از طریق جلب مشارکت سازمان آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی و مراجع قضائی در صدد حفظ آب این رودخانه‌ها برای آبیاری این باغستان‌ها برآمده است.

سرپرست سازمان باغستان‌های سنتی شهرداری قزوین با اشاره به تقسیم آب و طبقه‌بندی زمان آبیاری برای باغستان‌های سنتی طبق طومار آبیاری متذکر شد: هیچ روستا و یا هیچ کشاورزی حق استفاده‌ غیرمجاز از آب این رودخانه‌ها را ندارد و نباید باغستان‌های سنتی را از این سهم حقوقی خود محروم کند.

انتهای پیام/77002/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول