اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت آب منطقه‏ای استان زنجان خبر داد

آبیاری 1588 هکتار از اراضی ابهر توسط شبکه زهکشی کینه‎ورس

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت آب منطقه‏ای استان زنجان گفت: آب مورد نیاز یک‌هزار و 588 هکتار از زمین‏های شهرستان ابهر از طریق شبکه آبیاری زهکشی سد کینه‏ورس تامین می‏شود.

آبیاری 1588 هکتار از اراضی ابهر توسط شبکه زهکشی کینه‎ورس

امیر حمیدنیا امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در زنجان در زمینه روند عملیات اجرای خط انتقال اصلی و شبکه آبیاری و زهکشی سد کینه‎ورس اظهار داشت: این پروژه از خرداد ماه سال 89 آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرای خط انتقال اصلی و شبکه آبیاری و زهکشی سد کینه‏ورس در حال حاضر از پیشرفت 43 درصدی برخوردار است، خاطرنشان کرد: اعتبار این طرح در سال‌جاری 42 میلیارد ریال اعلام شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‏ای استان زنجان با بیان اینکه طول خط انتقال اصلی آب شرب و خط کشاورزی هر کدام شش کیلومتر بوده است، اضافه کرد: انتقال آب از طریق سد کینه‎ورس در دو خط جداگانه شرب و کشاورزی اجرا می‏شود.

وی با اشاره به اینکه طول لوله‏های درجه یک و دو انتقال آب از سد کینه‎ورس 43 کیلومتر اعلام شده است، ادامه داد: تاکنون اعتباری بالغ بر 450 میلیارد ریال برای اجرای پروژه سد و شبکه کینه‏ورس هزینه شده است.

حمید نیا با اشاره به اینکه با احداث خط انتقال و شبکه اصلی سد کینه‏ورس، آب یک‌هزار و 588 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان‎های ابهر و خرمدره تامین می‏شود، اظهار داشت: این طرح جزو طرح‎های مهر ماندگار استان زنجان محسوب می‏شود.

وی افزود: با پایان پروژه اجرای شبکه آبیاری و زهکشی سد کینه‏ورس مردم شهرستان‏های ابهر و خرمدره از آب شرب و کشاورزان و حقابه‏بران نیز از آب تنظیم شده سد به منظور آبیاری اراضی کشاورزی بهره‎مند می‏شوند.

انتهای پیام/73006/خ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول