اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف استعدادیابی صورت می‌گیرد

تاسیس مدرسه دوچرخه‌سواری در کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت دوچرخه سواری کردستان با اشاره به لزوم فرهنگ‌‌سازی و استعدادیابی در ورزش دوچرخه‌سواری، از تأسیس مدرسه ویژه ورزش دوچرخه‌سواری در آینده خبر داد.

تاسیس مدرسه دوچرخه‌سواری در کردستان

بهروز باوفا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج به تشریح برنامه‌های هیئت دوچرخه‌سواری کردستان پرداخت و اظهار کرد: در نخستین گام به منظور کشف استعدادهای جدید و ترویج فرهنگ گرایش به دوچرخه سواری در جامعه قصد داریم با همکاری آموزش و پرورش مدرسه اختصاصی دوچرخه‌سواری را تأسیس کنیم.

وی همچنین از صدور مجوز تأسیس رشته دانشگاهی در رشته دوچرخه‌سواری از سوی وزارت علوم در تهران خبر داد و افزود: قرار بر این است که از بهمن‌ماه سال‌ جاری 300 نفر دانشجو در کشور از طریق دانشگاه علمی کاربردی در این رشته جذب شوند.

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری کردستان با بیان اینکه جذب این دانشجویان می‌تواند بخشی از هزینه‌های دوچرخه‌سواری را تأمین کند خاطرنشان کرد: در حال رایزنی با دانشگاه علمی کاربردی کردستان برای تأسیس این رشته در استان و جذب 40 نفر دانشجو در آن هستیم.

باوفا با تاکید بر نقش حیاتی حضور حامیان مالی در توسعه ورزش گفت: در حال طراحی ابتکارات خوبی در این زمینه هستیم که از آن جمله می‌توان به صدور مربی به سلیمانیه عراق اشاره کرد.

وی افزود: قرار است در صورتی که تیم‌های آن منطقه را به دسته ششم آسیا برسانیم از محل جذب اسپانسر توسط آنها، بخشی هم به هیئت دوچرخه سواری کردستان تخصیص داده شود.

باوفا با ابراز رضایت از سطح بالای دانش مربیان استان کردستان، تصریح کرد: در زمینه داوری با مشکل مواجه هستیم که برای رفع این مشکل برگزاری یک دوره کلاس داوری در استان کردستان توسط یکی از داوران مطرح کشور در دی‌ماه جاری را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی تاکید کرد: پس از این دوره و ارتقای سطح دانش داوران، 6 داور مورد نیاز خود را جذب کرده و نیروهای مازاد را به استان‌های دیگر از جمله زنجان، گیلان و کرمانشاه واگذار خواهیم کرد.

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری کردستان با یادآوری عدم استفاده از کانکس‌های حمل دوچرخه در دو شهرستان سنندج و سقز، این مسئله را یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار در دلسردی حامیان مالی از توجه به ورزش دوچرخه‌سواری استان نام برد و افزود: 14 میلیون تومان بودجه خریداری این کانکس‌ها از محل اسپانسرها تأمین شده است.

وی با انتقاد از شهرداری‌ها در تخصیص مکان مناسب برای این کانکس‌ها، خاطرنشان کرد: با در اختیار گذاشتن دوچرخه‌ به صورت رایگان به مردم می‌توان در راستای اشاعه فرهنگ دوچرخه‌سواری در سنندج و همچنین کاستن از بار ترافیک اقدامات مؤثری به عمل آورد.

 

بودجه تأسیس پیست دوچرخه سواری تأمین می‌شود

بهروز باوفا در ادامه گفت‌وگوی خود به پروژه احداث پیست تارتان در سنندج اشاره کرد و گفت: در گذشته مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای ساخت پیست ورزشگاه 22 گولان در اختیار استان قرار گرفته بود اما با جابه‌جایی مدیران امکان ساخت پیست در این استادیوم سلب شد.

وی افزود: پس از رایزنی‌های فراوان قطعه زمینی در شهرک بهاران سنندج برای این منظور در نظر گرفته شد، اما متأسفانه متوجه شدیم مبلغ اختصاص یافته برای ساخت پیست، در بخش‌های جاری و عمرانی هزینه شده است.

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری استان کردستان از قول مساعد استاندار و اداره کل ورزش و جوانان برای تأمین اعتبار ساخت این پروژه از بخش هزینه‌های آزاد خبر داد.

وی به انتخاب استان کردستان به عنوان استان برتر کشور در مجمع سالیانه فدراسیون دوچرخه‌سواری اشاره و تصریح کرد: جا دارد استانداری و سایر نهادهای ذیربط توجه بیشتری به ورزش دوچرخه‌سواری کردستان از خود نشان دهند.

باوفا با اشاره به پویایی هیئت‌های دوچرخه سواری شهرستان‌های استان بویژه بیجار و دهگلان، گفت: این دو شهرستان با همکاری یکدیگر یک باشگاه مشترک تأسیس کرده و در مسابقات کشوری شرکت می‌کنند که تاکنون رتبه‌های خوبی را کسب کرده‌اند.

رئیس هیئت دوچرخه سواری کردستان با تاکید بر اینکه عمر قهرمانی در ورزش کوتاه است و باید برای آینده ورزشکاران فکر اساسی کرد، گفت: مطالعات کارشناسی برای استفاده از ورزشکاران، مربیان و داوران در ادارات استان انجام شده که امیدواریم در آینده با گسترده شدن این موضوع زمینه استخدام آنها در ادارات دولتی فراهم شود.

وی در پایان از رسانه‌ها خواست تا نسبت به تبلیغ ورزش دوچرخه سواری در میان مردم اقدام کنند تا شاهد پیشرفت روزافزون این رشته در سطح استان باشیم.

انتهای پیام/79008/و/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول