اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نهضت سوادآموزی همدان:

6.34 درصد جمعیت همدان بی‌سواد هستند

خبرگزاری فارس: معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: 6.34 درصد جمعیت استان همدان بی‌سواد هستند که 2.17 درصد جمعیت بی‌سواد کشور مربوط به استان همدان است.

6.34 درصد جمعیت همدان بی‌سواد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رضا میرزایی‌نیکو پیش از ظهر امروز در نشست خبری اصحاب رسانه به مناسبت آغاز هفته سوادآموزی در همدان اظهار داشت: بر اساس آخرین سرشماری سال 90 میزان با سوادی در کشور به 92.45 درصد رسیده که این نشان دهنده کار بسیار عظیمی در بالا بردن سطح سواد در جامعه است.

وی با بیان اینکه آخرین سرشماری رسمی سال 90 تعداد بی‌سوادان در رده سنی 10 تا 49 سال در کشور رسیده است، تصریح کرد: تعداد بی‌‌سوادان در کشور در رده سنی 10 تا 49 سال 3 میلیون و 456 هزار نفر است که این گروه مولد جامعه هستند که اکثریت این تعداد شاغل و در سنین جوانی و نوجوانی هستند.

معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: 44 درصد از این افراد در روستا‌ها و 56 درصد نیز در شهرها و حاشیه‌ شهر‌ها زندگی می‌کنند که اکثریت این تعداد نیز بزرگسالان و اولیای دانش‌آموز هستند.

وی به آمار سوادآموزی استان همدان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان همدان جمعیت 10 تا 49 سال یک میلیون و 189 هزار و 657 نفر است که از این تعداد یک‌میلیون و 107 هزار و 818 نفر باسواد هستند. که 93.12 درصد نرخ باسوادی در استان همدان را به خود اختصاص داده است.

معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش همدان افزود: 6.34 درصد جمعیت استان بی‌سواد هستند که 2.17 درصد جمعیت بی‌سواد کشور مربوط به استان همدان است.

وی به برنامه‌های انجام شده برای زیر پوشش قرار دادن این تعداد از بی‌سوادان اشاره و تأکید کرد: برنامه‌ریزی‌های مشخصی صورت گرفته تا از ظرفیت خود آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها و نهاد‌هایی که بی‌سوادی مطلق دارند استفاده و با انعقاد تفاهمنامه‌های آموزشی و فرهنگی نسبت به معرفی بی‌سوادان و جذب آنان اقدام شود.

میرزایی به تعداد ثبت نام‌شدگان در نهضت سوادآموزی استان اشاره و افزود: درحال حاضر 6 هزار و 526 نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی ثبت نام و مشغول به تحصیل هستند و 440 نفر نیز آموزشیار در استان مشغول به تدریس هستند که از این تعداد 369 نفر در لازم‌التعلیم آموزش و پرورش رسمی به کار گرفته شدند.

معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش همدان به برنامه‌های مختلف هفته نهضت سوادآموزی اشاره و اذعان کرد: از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته تهیه و نصب بنر در بزرگداشت این هفته، گردهمایی رؤسای سوادآموزی و تقدیر از مدیران مجتمع‌های آموزشی، تجلیل از آموزشیاران برتر، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری مسابقات و... است.

وی در پایان سخنانش گفت: استان همدان در بین استان‌های مختلف کشور از نظر بی‌سوادی در رتبه دوازدهم قرار دارد که با برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌هایی که انجام شده امیدواریم شاهد افزایش سوادآموزان در استان باشیم.

انتهای پیام/89007/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول