اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه داراب:

اسلام، دین دانش و سواد است

خبرگزاری فارس: امام جمعه داراب گفت: اسلام، دین دانش و سواد و اساس نظام فکری اسلام، تعلیم و تربیت است.

اسلام، دین دانش و سواد است

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب، حجت‌الاسلام رضا صادقی در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر اظهار داشت: مربیان نهضت سوادآموزی مجاهدانی خستگی‌ناپذیرند که با سلاح دانش و ایمان به میدان مبارزه با جهل و بی‌سوادی رفته و به امر رهبرشان، جهاد علمی و سوادآموزی کردند.

وی با بیان اینکه هدف تعلیم و تربیت اسلامی، تربیت انسان موحّد است، ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، سواد و سوادآموزی جایگاه ویژه‌ای یافت و در هفتم دی‌ماه سال 1358، به فرمان حضرت امام خمینی (ره) ناخدای نهضت ایران، کشتی این کشور حرکت خود را به سوی علم و علم‌آموزی آغاز کرد.

خطیب جمعه داراب با اشاره به اینکه سوادآموزی، تنها یادگیری مهارت‌های خواندن، نوشتن و حساب کردن نیست، بلکه کمک کردن به آزادسازی انسان و رشد کامل اوست، خاطرنشان کرد: سوادآموزی انسان را برمی‌انگیزد تا با مشارکت فعال و بهره گرفتن از نیروی نوآوری، طرح‌هایی بیافریند که می‌تواند در متحول ساختن جهان مؤثر باشد.

نماینده ولی فقیه در داراب سوادآموزی را حق اساسی هر انسان دانست و بیان کرد: از حقوق فرزند به والدین این است که به او سواد بیاموزند.

حجت‌الاسلام صادقی با بیان اینکه در شهرهای فدامی، جنت شهر، دوبرجی و بسیاری از روستاهای داراب جشن پایان بی‌سوادی گرفته شده است، افزود: در شهرستان داراب با جمعیت 190 هزار نفر تنها 800 نفر بی‌سواد هستند و نهضت سوادآموزی به دنبال نشانی آنان برای آموختن سواد به این افراد است.

امام جمعه داراب خواستار معرفی بی‌سوادان زیر 50 سال توسط مردم به نهضت سوادآموزی شد و یادآور شد: در کشوری که مهد و تمدن علم است و توسط حکومت اسلامی اداره می‌شود، عیب است که فردی بی‌سواد باشد.

انتهای پیام/ 2448/ذ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول