اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه آموزش دبستان آموزش و پرورش قزوین تأکید کرد

ممنوعیت کتاب‌های کمک آموزشی در مدارس قزوین

خبرگزاری فارس: رئیس گروه آموزش دبستان و پیش‌دبستان اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: خرید، ترویج و تبلیغ هرگونه کتاب‌های کمک آموزشی در مدارس استان قزوین ممنوع است.

ممنوعیت کتاب‌های کمک آموزشی در مدارس قزوین

محمد فرجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: تبلیغ، ترویج و خرید هرگونه کتب کمک آموزشی و حل‌المسائل بدون مجوز دفتر تألیف در مدارس برای دانش‌آموزان ممنوع است.

این مسئول با اشاره به اینکه استفاده کتاب‌های کمک آموزشی در مدارس با اصل سیاست‌های آموزش و پرورش مخالف است، گفت: معلمان از کتاب‌های کمک آموزشی استاندارد که مجوز تدریس در مدارس را ندارند باید به شدت خودداری کنند.

وی با بیان اینکه طبق بخشنامه‌ای معاونت پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش استفاده هرگونه کتاب‌های کمک آموزشی بدون مجوز رسمی در مدارس ممنوع اعلام شده، افزود: بر این اساس اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین نیز ممنوعیت استفاده از این کتاب‌ها را به مدارس این استان ابلاغ کرده تا از هرگونه استفاده این کتاب‌ها توسط دانش‌آموزان و معلمان جلوگیری شود.

فرجی عنوان کرد: کتاب‌های کمک آموزشی به پرورش فرآیند تفکر و پژوهش دانش‌آموزان در مدارس خدشه وارد می‌کند بر این اساس استفاده این کتاب‌ها در مدارس ممنوع است.

رئیس گروه آموزش دبستان و پیش‌دبستان اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: با تخلفات معلمانی که کتاب‌های کمک آموزشی غیر استاندارد را به دانش‌آموزان معرفی و در کلاس استفاده می‌کنند توسط مسئولان مربوط در آموزش و پرورش استان قزوین برخورد می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه کتاب‌های کمک آموزشی با پاسخ دادن به سؤالات درسی یادگیری، تفکر و فکر کردن دانش‌آموزان را به حل مسئله کمتر می‌کند، اضافه کرد: والدین نیز از خریدن این گونه کتاب‌ها خودداری کنند تا فرزندانشان با فکر کردن به حل مسئله‌های درسی قدرت ذهن آنان را ارتقا دهند.

فرجی با اشاره به اینکه کتاب‌های کمک آموزشی بیشتر برای کنکور به صورت تستی تألیف شده‌اند، متذکر شد: این ویژگی کتاب‌ها قدرت فکر کردن دانش‌آموزان را کاهش می‌دهد و بر این اساس الزام دانش‌آموزان برای خرید این گونه کتاب‌ها در مدارس غیرقانونی اعلام شده است.

رئیس گروه آموزش دبستان و پیش‌دبستان اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه فکر کردن اساس یادگیری است، اذعان داشت: باید دانش‌آموزان را در مدارس متفکر، خلاق و پژوهشگر تربیت کرد تا در آینده با تولید علمشان موجب پیشرفت کشورشان شوند.

انتهای پیام/77009/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول