اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مشهد مطرح کرد

پیش‌بینی حضور 150 هزار زائر پیاده در ایام صفر / تهیه دستورالعمل ترافیکی برای تردد زائران

خبرگزاری فارس: فرماندار مشهد از پیش‌بینی حضور 150 هزار زائر پیاده برای ایام شهادت امام رضا (ع) خبر داد و گفت: در این راستا دستورالعمل ترافیکی برای تردد زائران در جاده‌ها تهیه شده است که تا فردا ارائه می‌شود.

پیش‌بینی حضور 150 هزار زائر پیاده در ایام صفر / تهیه دستورالعمل ترافیکی برای تردد زائران

حسن موحدیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در ارتباط با حضور زائران پیاده برای ایام پایانی ماه صفر، اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته، امسال در حدود 150 هزار نفر از شهرستان‌ها و استان‌های و استان‌های همجوار در قالب کاروان‌های پیاده وارد مشهد می‌شوند.

فرماندار مشهد در پاسخ به میزان آمادگی فرمانداری مشهد برای استقبال از این تعداد زائر پیاده گفت: در این راستا هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط نظیر آموزش و پرورش، هلال‌احمر و بخشداران روستاهای همجوار انجام شده است.

موحدیان ادامه داد: یکی از مسائل مهم در رابطه با زائران پیاده مسئله تغذیه این زائران است چرا که این افراد با پای پیاده و از مسیرهای طولانی اقدام به حرکت به سمت مشهد می‌کنند و همین طی کردن مسیر گاهی سبب بروز بیماری برای آنان می‌شود.

فرماندار مشهد در ارتباط با فراهم کردن شرایط اسکان برای زائران پیاده‌ای که وارد مشهد می‌شوند، گفت: در این راستا نیز تعدادی سالن ورزشی برای اسکان زائران پیاده در نظر گرفته شده است علاوه بر این با آموزش و پرورش نیز هماهنگی صورت گرفته است تا از ظرفیت آموزش و پرورش برای اسکان زائران استفاده شود.

فرماندار مشهد گفت: همواره زائران پیاده امام رضا (ع) از مسیر جاده قدیم وارد مشهد می‌شوند که در این ارتباط نیز یک دستورالعمل ترافیکی تهیه شده است که فردا این دستورالعمل به کاروان‌های پیاده ارائه می‌شود.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که همه ساله و با پایان برگزاری مراسم شهادت امام رضا (ع) داریم مشکل تامین حمل و نقل برای بازگشت زائران است چرا که تمام این زائران به صورت پیاده وارد مشهد می‌شوند و در زمان بازگشت تامین وسیله برای رساندن آنان به مقصد آن هم در یک مدت کوتاه یک روز مشکل‌ساز است.

موحدیان گفت: با توجه به این مسئله امسال هماهنگی‌های لازم برای حمل و نقل زائران و بازگشت به هنگام آنان به شهرهای محل اقامتشان انجام شده است.

انتهای پیام/70001/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول