اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای شهر مشهد:

مشکل اسکان زوار مشهد با ساخت هتل حل نمی‌شود / اسکان 50 درصد زائران در منازل شخصی

خبرگزاری فارس: نایب رئیس شورای شهر مشهد گفت: مشکل اسکان زائران در مشهد با ساخت هتل حل نمی‌شود و باید برای اسکان ارزان قیمت آنها چاره‌اندیشی شود.

مشکل اسکان زوار مشهد با ساخت هتل حل نمی‌شود /  اسکان 50 درصد زائران در منازل شخصی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، غلامرضا بصیری‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران در مشهد اظهار کرد: در گذشته مدت زمان حضور زائر در مشهد بیش از پنج روز بوده که این مدت در حال حاضر به سه روز رسیده است.

وی افزود: یکی از دلایل مهم عدم ماندگاری زائر در مشهد نبود اقامتگاه‌های مناسب ارزان‌قیمت است، که برای حل این موضوع نیازمند بسیج همه سازمان‌ها و نهادها هستیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با وجود اینکه بیشترین هتل‌ها و واحدهای اقامتی نظیر مهمان‌پذیرها در شهر مشهد واقع هستند، اما متأسفانه نقش این اماکن در اسکان زائران به بیش از 15 درصد نمی‌رسد.

بصیری‌پور اظهار کرد: طبق آمارهای موجود هتل‌ها 10 درصد، حسینیه‌ها و مدارس 30 درصد و کمپ زائر کمتر از 10 درصد از حجم زائران ورودی به مشهد را اسکان می‌دهند، اما بیش از 50 درصد زائران توسط زوارکش‌ها در منازل شخصی اسکان داده می‌شوند.

احداث اقامتگاه‌های ارزان قیمت نیازمند افزایش بودجه زیارت است

به گفته‌ این عضو شورای اسلامی شهر مشهد، در طرح مطالعات کمی و کیفی زیارت امام رضا (ع) آماده‌سازی 30 هزار تخت برای اقامت ارزان‌قیمت زائران تصویب شده است که احداث این اقامتگاه نیازمند افزایش بودجه زیارت است.

وی بیان کرد: هزینه‌های بالای اقامت در هتل‌ها زائران را مجاب به استفاده از کمپ‌ها، خانه‌های شخصی، حسینیه‌ها و ... کرده است که اگر در شرایط فعلی که بودجه‌های دولتی با تأخیر و اندک اختصاص می‌یابند، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به جای افزایش احداث هتل در بخش اقامتگاه‌های ارزان قیمت سرمایه‌گذاری کنند، مشکل اسکان زائران به تدریج رفع خواهد شد.

بصیری‌پور با تاکید بر اینکه کمبودهای زیرساخت‌های گردشگری مشهد و مشکلاتی نظیر اسکان زائران با ساخت هتل رفع نمی‌شود، خاطر نشان کرد: در حال حاضر با 25 میلیون زائری که سالیانه به زیارت بارگاه منور رضوی مشرف می‌شوند، مهم‌ترین موضوع برای رضایت و ماندگاری زائران، اسکان ارزان قیمت است.

مدیریت جامع زیارت در مشهد باید شکل گیرد

وی در رابطه با اولویت اجرای طرح کمی و کیفی توسعه زیارت در مشهد، گفت: در طرح زیارت پیش‌بینی آماده‌سازی 30 هزار تخت به منظور اسکان ارزان قیمت و مناسب زائران ظرف 5 سال آینده صورت گرفته است که از این تعداد، 5 هزار تخت در دست اجرا است که امید می‌رود تأخیر در احداث این اقامتگاه‌ها صورت نگیرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در پایان تاکید کرد: در شرایط فعلی مدیریت جامع زیارت در مشهد باید شکل گیرد تا نهادهای مرتبط با خدمات‌دهی به زائران را از نهادهای خصوصی گرفته تا دولتی گردهم آورد و فرصتی فراهم کند که نیازهای زائران با برنامه‌ریزی اصولی رفع شود.

انتهای پیام/70001/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول