اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از مرز شلمچه در آستانه اربعین حسینی گزارش می‌دهد

عزیمت روزانه 5 هزار زائر با پای پیاده از مرز شلمچه به کربلای معلی

خبرگزاری فارس: با توجه به نزدیکی به ایام اربعین مرز شلمچه مملو از زائرانی است که برای عبور از این مرز به مقصد عراق در حرکت هستند.

عزیمت روزانه 5 هزار زائر با پای پیاده از مرز شلمچه به کربلای معلی

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، پایانه مرزی شلمچه از روزهای گذشته شاهد حضور خیل عظیم زائرانی است که برای عبور از این مرز به مقصد کربلای معلا خود را به آنجا رسانده‌اند.

این جمعیت به ویژه ظرف دیروز و امروز افزایشی چشمگیر داشته و هم‌اکنون هزاران نفر در پایانه مرز شلمچه در انتظار عبور به عراق هستند.

سیل عظیم امروز جمعیت که پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده باقی‌مانده تا اربعین افزایش بیشتری پیدا کند موجب شده است تا مرز شلمچه این روزها مملو از عاشقانی باشد که به عشق زیارت اباعبدالله الحسین(ع) رنج سفر را از اقصی نقاط کشور بر خود تحمل کرده تا در زیارت اربعین سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش در کربلای معلا حضور داشته باشند.

انبوه جمعیت حاضر در شلمچه موجب شده است تا زائران برای سپری کردن مراحل عبور خود مجبور باشند ساعاتی را در صف‌های طولانی و گاهاً چندصدمتری سپری کنند و بعضاً روند عبور زائران ساعت‌ها به درازا می‌کشد.

با این وجود زائران حرم حسینی که عاشقانه در وصال به ضریح عشق لحظه‌شماری می‌کنند تمامی این سختی‌ها را و جوان گرفته و تاکودکان یک ساله‌ای که تنها نام حسین(ع) را شنیده‌اند حضور دارند و در انتظار عبور از شلمچه برای رهسپاری به کربلا هستند.

* خدمات رسانی تا پاسی از بامداد ادامه دارد

مدیریادمان شهدای شلمچه در گفت وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر در خصوص وضعیت کنونی شلمچه گفت: مرز شلمچه هم‌اکنون مملو از جمعیتی است که برای زیارت اربعین قصد عبور به عراق دارند.

مهدی کشوری افزود: از روزها قبل شاهد حضور زائران در مرز هستیم و در یکی دو روز گذشته نیز شاهد افزایش چشمگیر تردد در به خیل عظیم جمعیتی که خواهان عبور از مرز شلمچه به قصد عراق هستند و به منظور خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر همکاران ما در پایانه تا ساعات پایانی شب و تا بامداد امروز مشغول ارائه خدمات بودند.

کشوری اضافه کرد: علاوه بر این با برپایی ایستگاه‌های صلواتی از زائران پذیرایی می‌شود.

کشوری خاطرنشان‌کرد: با توجه به اینکه تردد انفرادی در مرز شلمچه ممنوع است، مسئولینی از سازمان حج و زیارت در این مرز مستقر و پس از تایید آنها مهر خروجی زائران برای رهسپاری به عراق زده می‌شود.

*تنها کاروان‌های با مجوز سازمان حج و زیارت اجازه عبور دارند

فرماندار خرمشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر در خصوص روند عبور زائران در مرز شلمچه گفت: روند عبور زائران از مرز شلمچه به عراق براساس روال عادی خود در حال انجام است.

فرماندار خرمشهر در خصوص خدمات ارائه شده به زائران نیز خاطرنشان‌کرد: ایستگاه‌های صلواتی که برخی توسط مردم خرمشهر راه‌اندازی شده است در حال ارائه خدمات به زائران هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس، شور زیارت اباعبدالله الحسین(ع) در آستانه اربعینش در کربلای ایران و مشهد شهیدان شلمچه بار دیگر زنده شده فضایی سرشار از معنویت و عشق به سید و سالار شهیدان این منطقه را در برگرفته است.

گزارش امید زباری

انتهای پیام/ 72008/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول