اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌فارس گزارش می‌دهد

مشهد در تب و تاب اربعین / ‌بسیج همگانی برای میزبانی مناسب از میلیون‌ها زائر رضوی

خبرگزاری فارس: ‌اربعین حسینی چند روزی دیگر از راه می‌رسد و ‌در این راستا مسئولان شهر مقدس مشهد برای میزبانی مناسب از میلیون‌ها زائر رضوی در تلاش هستند‌.

مشهد در تب و تاب اربعین / ‌بسیج همگانی برای میزبانی مناسب از میلیون‌ها زائر رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد ‌طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته شهر مشهد میزبان میلیون‌ها عزادار و زائر پیاده و سواره‌ای است که می‌کوشند در ایام عزاداری اربعین حسینی و چهل و هشتم ماه صفر خود را از راه‌های دور و نزدیک به جلوه‌گاه عشق و آستان بهشت رسانند و در این ایام در جوار امام مهربانی‌ها باشند. حضور میلیونی زائران در این ایام سبب می‌شود بنا به ضرورت شهرداری مشهد در افزایش سطح و کیفیت خدمات خود بکوشد تا بتواند شرایط میزبانی مناسبی را برای عزاداران فراهم کند.

از آنجا که مقصد تمامی این عزاداران نیز بارگاه منور رضوی است منطقه ثامن از مدت‌ها پیش تلاش می‌کند خود را مهیای این حضور کند.

سخنگوی طرح نوسازی و بازسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی در همین زمینه از به کار گرفتن تمهیدات ویژه برای استقبال از زائران و مجاوران عزادار در ایام عزاداری اربعین حسینی، رحلت رسول اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت ثامن الحجج(ع) خبر داده و می‌گوید: در همین ایام با افزایش سه برابری نیروهای خدماتی در شهرداری تلاش می‌شود بهترین امکانات و سرویس‌های خدماتی برای عزاداران مهیا شود.

عباسعلی رشید با بیان اینکه روزانه 70 تن زباله از سطح معابر منطقه ثامن جمع‌آوری و رفت و روب می‌شود، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در روزهای مناسبتی این رقم به 120 تن در روز نیز افزایش یابد که با توجه به بکارگیری نیروهای خدماتی و تمامی امکانات مکانیزه حمل زباله از جمله 6 دستگاه بنز جکی، 5 دستگاه کروز، 4 دستگاه پاکروب مشکلی و ... در زمینه جمع‌آوری زباله‌ها مشکلی وجود نخواهد داشت.

وی در ادامه می‌افزاید: همچنین با توجه به برودت هوا و پیش‌بینی ورود جبهه سرد دیگری به شهر مشهد همه تمهیدات برای برف‌روبی و بازگشایی معابر در نظر گرفته شده است که در صورت بارندگی به کار گرفته خواهند شد.

وی اضافه می‌کند: پاکسازی معابری اصلی منتهی به حرم که هم‌اکنون یخ زده است در اولویت قرار دارد و تلاش می‌شود این معابر هر چه سریع‌تر برای حضور زائران رضوی و عزاداران حسینی آماده شود.

سخنگوی طرح نوسازی و بازسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی همچنین به ترمیم و بهسازی معابر اطراف حرم اشاره کرده و می‌گوید: در همین راستا تابلوها و پرده‌های نازیبا و سایبان‌های فرسوده جمع‌آوری شده و در صورتی که شرایط جوی اجازه دهد، معابری که نیاز به ترمیم آسفالت دارند، بهسازی می‌شوند.

رشید با اشاره به آماده‌سازی 4 پارکینگ موقت در محدوده اطراف حرم بیان می‌کند: این پارکینگ‌ها با مساحت بیش از یک هزار مترمربع در ضلع شرقی بست طبرسی، کوچه باغ حسن‌خان در مجاورت مسجد بهادرخان، محدوده باغ راه رضوان و کوچه وحدت 21 در نظر گرفته شده است.

وی همچنین می‌گوید: بیش از صد هزار متر مربع از اراضی سطح منطقه آزادسازی، تسطیح و شن‌ریزی شده است و این زمین‌ها فضای پارک ویژه‌ای در اختیار زائران قرار می‌دهد؛ ضمن اینکه با توجه به تخریب‌های صورت گرفته در محدوده اطراف حرم و به منظور رفع کمبود سرویس‌های بهداشتی چهار نقطه سرویس بهداشتی سیار با ظرفیت 100 چشمه راه‌اندازی شده است.

سخنگوی طرح نوسازی و بازسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی با اشاره به بازرسی و تعمیر ویژه تمامی پل‌های هوایی و زمینی و سیاهپوش کردن معابر و خیابان‌های منتهی به حرم مطهر بیان می‌کند: در تمامی پروژه‌های در حال احداث در منطقه ثامن پرده‌های عرضی نصب می‌شود و به منظور فضا آرایی مناسب‌تر بیش از 5 هزار متر مربع پرده مشکی در سیاهپوش کردن معابر منطقه به کار گرفته می‌شود.

رشید در خصوص اسکان زائران پیاده نیز می‌گوید: گر چه متولی اسکان زائران شهرداری مشهد نیست اما بر خود وظیفه می‌دانیم امکانات مناسب را در اختیار عزاداران قرار دهیم. از همین رو چهار پلاک تملک شده در منطقه ثامن با ظرفیت 250 نفر برای اسکان زائران در نظر گرفته شده است؛ همچنین 21 مدرسه در این منطقه وجود دارد که بر طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با آموزش و پرورش میزبان زائران در این ایام خواهد بود.

انتهای پیام/70017/ش40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول