اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس:

عملیات اجرایی سدهای شهرستان اهر و هریس کند پیش می‌رود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اهر و هریس در مجلس به سدهای در دست اجرای شهرستان اهر و هریس اشاره کرد و گفت: متأسفانه عملیات اجرایی این سدها از پیشرفت قابل توجهی برخوردار نیست.

عملیات اجرایی سدهای شهرستان اهر و هریس کند پیش می‌رود

 به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، عباس فلاحی باباجان که در نشست شوراهای اسلامی استان آذربایجان‌شرقی با محوریت کشاورزی در شهرستان اهر اظهار کرد: از 12 هزار هکتار از اراضی تحت پوشش پایاب سد ستارخان اهر تنها 5 هزار هکتار به سیستم تحت فشار مجهز شده‌اند.

وی افزود: یکی از محورهای مهم توسعه شهرستان اهر بخش کشاورزی و دامی است که باید مسئولان ذیربط و دست اندرکار امر اهتمام جدی به این امر داشته و با برنامه‌ریزی مناسب گام‌های عملی برای توسعه بخش کشاورزی و برای رونق اقتصادی و افزایش درآمد مردم دراین حوزه بردارند.

فلاحی‌باباجان به سدهای در دست اجرای شهرستان اهر و هریس اشاره کرد و گفت: متأسفانه عملیات اجرایی این سدها از پیشرفت قابل توجهی برخوردار نیست و در این راستا مسئولان دست اندرکار و سازمان آب با اختصاص اعتبارات را اهتمام جدی به تسریع این پروژه ها داشته باشند.

این نماینده مجلس با اشاره به قابلیت‌های منطقه در بخش کشاورزی و دامی سرمایه‌گذاری در این بخش را به علت وجود سد ستارخان و سدهای کوچک زودبازده و بالغ بر یک میلیون واحد دامی برای ایجاد صنایع تبدیلی و کنسانتره و فرآورده‌های لبنی و گوشتی مقرون به صرفه و دارای توجیه اقتصادی برشمرد و افزود: با راه‌اندازی این گونه طرح‌ها در شهرستان اهر ضمن جلوگیری از مهاجرت روستائیان گامی عملی برای ایجاد اشتغال پایدار برداشته خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس همچنین با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما بر توجه ویژه دست اندرکاران راه و شهرسازی به علت موقعیت خاص منطقه و زلزله اخیر به راه‌های روستایی شدند.

انتهای پیام/60002/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول