اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور امور بانوان و خانواده فرماندار زنجان خبر داد

فعالیت 110 تشکل فرهنگی، دینی و هیئت مذهبی بانوان در زنجان

خبرگزاری فارس: مشاور امور بانوان و خانواده فرماندار زنجان با اشاره به فعالیت‏های بانوان در شهرستان زنجان، گفت: بانوان شهرستان زنجان در 110 تشکل فرهنگی، دینی و هیئت مذهبی فعالیت دارند.

فعالیت 110 تشکل فرهنگی، دینی و هیئت مذهبی بانوان در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فهیمه دویران ظهر امروز در جلسه مشترک کمیته بانوان و خانواده استان زنجان اظهار داشت: فعالیت‏های مناسبی برای مشارکت حداکثری بانوان در فعالیت‏های مختلف اجتماعی در شهرستان زنجان صورت گرفته است.

وی به نقاط قوت حوزه زنان در شهرستان زنجان اشاره و خاطرنشان کرد: افزایش استفاده از تسهیلات و حمایت‌های دولتی در سال‌جاری برنامه‏ریزی شده است.

مشاور امور بانوان و خانواده فرماندار زنجان یادآور شد: پرداخت تسهیلات و افزایش حمایت‏های دولتی موجب ایجاد امیدواری در قشر بانوان شده است.

وی با اشاره به ارتقای دانش در میان بانوان، گفت: ارتقای دانش زنان در راستای توانمندسازی، ارتقای کیفیت زندگی و تحکیم بنیان خانواده صورت گرفته است.

دویران به اهمیت حجاب و عفاف در میان بانوان اشاره کرد و افزود: اجرای سیاست‏ها و راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب از اولویت‏های فرهنگی در امور بانوان است.

مشاور امور بانوان و خانواده فرماندار زنجان سلامت بانوان را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: ارتقای سلامت جسمی و روانی با اجرای طرح غربالگری سرطان‌های شایع در زنان در شهرستان زنجان برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: در سال 91 تعداد 826 زن سرپرست خانواده مورد غربالگری پیش آگاهی سرطان رحم و تخمدان قرار گرفتند.

دویران به نخبگان علمی در میان بانوان زنجانی اشاره کرد و اظهار داشت: نخبگان علمی زن در شهرستان زنجان که در دفتر فرمانداری ثبت شده است به 10 نفر افزایش یافته است.

مشاور امور بانوان و خانواده فرماندار زنجان به آسیب‌ها و نقاط ضعف امور بانوان در شهرستان زنجان اشاره کرد و یادآور شد: حضور کمرنگ بانوان در عرصه‏های سیاست‏گذاری و مدیریتی از ضعف‏های بانوان شهرستان است.

وی با اشاره به سن ازدواج بانوان، خاطرنشان کرد: افزایش سن ازدواج دختران و پیامدهای آن باید مورد توجه قرار گیرد.

دویران با تاکید بر حل مشکلات زنان سرپرست خانوار، اظهار داشت: مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی زنان بدسرپرست که به علت دارا بودن همسر، تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند نیازمند توجه است.

انتهای پیام/73002/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول