اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد نهبندان خبر داد

بافت 614 متر مربع فرش توسط مددجویان نهبندان

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی نهبندان از تولید و بافت 614 متر مربع فرش توسط مددجویان این نهاد از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

بافت 614 متر مربع فرش توسط مددجویان نهبندان

علی قریب امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار کرد: مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) نهبندان از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 95 تخته فرش به متراژ 614 متر مربع بافته و تولید کردند.

وی ادامه داد: بیشترین فرش‌های دستباف مددجویان این نهاد در نقشه‌های خشتی و ریزه ماهی تولید شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی نهبندان تصریح کرد: ارزش ریالی فرش‌های تولید شده در سال جاری رقمی بیش از یک‌میلیارد و 406 میلیون ریال است.

قریب از وجود تعداد 218 کارگاه قالیبافی در این شهرستان خبر داد و افزود: از این تعداد 110 کارگاه فعال است.

وی با بیان اینکه برای سومین سال متوالی کمیته امداد نهبندان در بحث مساعدت حامیان به ایتام و واحد اکرام در درآمدزایی مقام نخست خراسان جنوبی را کسب کرده است، اظهار کرد: امسال رقمی معادل 2 میلیارد و 532 میلیون و 720 هزار ریال توسط حامیان به ایتام شهرستان نهبندان کمک شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی نهبندان محور اصلی برنامه‌های طرح اکرام را رسیدگی به امور ایتام و به ویژه جذب حامی برای مددجویان بی‌سرپرست دانست و گفت: بسیاری از ایتام از پشتوانه مالی و عاطفی برخوردار نیستند و یکی از عواملی که آرامش و امید را بر خانواده‌های ایتام حکمفرما می‌کند همین مساعدت‌های خیران و نیک‌اندیشان است.

قریب با اشاره به اینکه تعداد ایتام شهرستان در حال حاضر 594 نفر است، تصریح کرد: از این تعداد 375 نفر زیر 18 سال بوده و در حال حاضر پنج نفر از آنان حامی ندارند.

انتهای پیام/69003/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول