اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال خبر داد

فعالیت 4 هزار بافنده فرش در شهرستان خلخال

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان خلخال از وجود 4 هزار بافنده فرش و فعالیت آنها در حوزه فرشبافی خبر داد.

فعالیت 4 هزار بافنده فرش در شهرستان خلخال

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هوشنگ محمدی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات صندوق مهر امام رضا در خلخال اظهار داشت: در تلاش هستیم در آینده‌ای نزدیک با حضور سرمایه‌گذار بخش خصوصی شهرک فرش را در شهرستان خلخال راه‌اندازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال پایدار برای افراد در کنار خانواده‌هایشان دغدغه‌ای است که می‌توان با ایجاد مشاغل خانگی مانند فرشبافی این دغدغه و نگرانی را برطرف کرد تا اهالی مجبور نباشند زمان و فاصله زیادی را دور برای تامین معاش دور از خانواده خود سپری کنند.

فرماندار شهرستان خلخال یادآور شد: صنعت فرش در شهرستان خلخال جایگاه رفیعی داشته و علاقه‌مندان بسیاری در این زمینه فعالیت می‌کنند به طوری که در حال حاضر بیش از 4 هزار نفر در این زمینه فعال هستند اما به دلیل عدم وجود بنیه مالی قادر به تهیه اقلام و وسایل فرش‌بافی و ادامه فعالیت خود در این زمینه نیستند.

محمدی خواستار نگاه ویژه صندوق مهر امام رضا به حوزه فرش شهرستان در راستای توسعه این صنعت در خلخال شد.

این مسئول همچنین خواستار پوشش تسهیلات صندوق مهر امام رضا در روستاها شد و افزود: وقتی زیرساخت اشتغال در روستا برای اهالی در کنار خانواده آنها مهیا شد به یقین روستاها نیز توانمند خواهند شد و به دلیل اینکه مردم روستاها مردمانی صادق و امانتدار می‌باشند مطمئناً در باز پس دادن تسهیلات نیز صندوق را یاری خواهند کرد.

فرماندار شهرستان خلخال بیان داشت: تعهد سال 91 صندوق مهر امام رضا 395 نفر تعیین شده که تاکنون 230 نفر در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که با انجام مراحل مختلف مشمول دریافت تسهیلات خواهند شد که اعتبار سهم مشاغل خانگی این صندوق در سال جاری یک میلیارد تومان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدی در پایان سخنان خود تصریح کرد: یکی دیگر از صنایعی که می‌توان در شهرستان خلخال در حوزه آن فعالیت کرده و از آن حمایت کرد صنعت چوب است که شهرستان خلخال با داشتن بیشترین پوشش جنگل استان و درختان باغات می‌‌تواند در این زمینه نیز فعالیت کرده و حرفی برای گفتن داشته باشد.

انتهای پیام/62008/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول