اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد:

400 واحد صنعتی استان یزد به شبکه گاز طبیعی وصل شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز استان یزد با اشاره به نیاز صنایع استان یزد به جایگزینی مناسب برای سوخت‌های فسیلی گفت: امسال 400 واحد صنعتی استان به شبکه گاز طبیعی متصل شد.

400 واحد صنعتی استان یزد به شبکه گاز طبیعی وصل شد

علیرضا پیله‌ور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: یزد یکی از استان‌های صنعتی است و یکی از نیازهای اصلی صنایع نیز بهره‌مندی از گاز طبیعی و جایگزینی آن به جای سوخت‌های فسیلی است.

وی عنوان کرد: علاوه بر صنایع، گلخانه‌های استان یزد نیز نیاز ضروری به گاز طبیعی دارند و در همین راستا تاکنون بیش از 100 گلخانه استان به شبکه گاز طبیعی متصل شده‌اند.

پیله‌ور یادآور شد: در بخش صنایع نیز تاکنون 400 واحد صنعتی استان در بخش‌های مختلف از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند.

وی با بیان اینکه جایگزینی گاز طبیعی در بخش صنعت یکی از اهداف مهم شرکت گاز استان یزد است، خاطر نشان کرد: مهم‌ترین دستاورد گازرسانی به واحدهای صنعتی استان یزد، کاهش آلودگی هوا در این استان صنعتی است.

وی افزود: با گازرسانی به 400 واحد صنعتی استان بالغ بر 95 هزار و 481 مترمکعب برساعت گاز طبیعی در صنایع استان جاری شد.

پیله‌ور با بیان اینکه بهره‌مندی صنایع استان از گاز طبیعی، رونق اقتصادی استان را به دنبال خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد خاطرنشان کرد: گازرسانی به این صنایع، بیش از یک میلیارد و 300 میلیارد ریال هزینه در برداشته است.

پیله‌ور، گازرسانی به 100 واحد گلخانه‌ای استان یزد را نیز هزینه‌بر خواند و افزود: برای گازرسانی این واحدها بیش از 2.5 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی شبکه گاز در این واحدها از سرانه مصرف خانگی کاسته و به سرانه مصرف صنایع افزوده شده است، عنوان کرد: پس از هدفمندی یارانه‌ها، میزان سرانه مصرفی گاز خانوارها در استان یزد 15 درصد کاهش یافته که این نشان از قناعت و صرفه‌جویی مردم این استان دارد.

انتهای پیام/2464/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول