اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 9 ماه سال‌جاری انجام شد

انجام 23 هزار و 742 معاینه در پزشکی قانونی زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان گفت: طی 9 ماه گذشته از سال‌جاری، 23 هزار و 742 معاینه در این اداره کل انجام شده است.

انجام 23 هزار و 742 معاینه در پزشکی قانونی زنجان

مهدی فروزش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان، از انجام 3 هزار و 999 مورد معاینه مصدومان ناشی از تصادف در اداره کل پزشکی قانونی استان زنجان خبر داد و اظهار داشت: مقایسه این آمار با آمار سال گذشته در همین مدت بیانگر کاهش 9.62 درصدی این نوع معاینات است.

وی تعداد معاینات مصدومان حوادث رانندگی را در 9 ماه سال گذشته، 3 هزار و 648 مورد اعلام کرد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان از معاینه 325 موردی آسیب‌دیدگان ناشی از حوادث کار در 9 ماه گذشته از سال‌جاری خبر داد و افزود: این تعداد معاینه در مقایسه با معاینات سال گذشته افزایش بیش از 16 درصدی را نشان می‌دهد.

وی به کاهش چهار درصدی معاینات روان‌پزشکی طی 9 ماه سال‌جاری اشاره و اضافه کرد: طی این مدت 232 معاینه روان‌پزشکی انجام شده است که نسبت به سال گذشته در همین مدت 11 مورد کاهش یافته است.

فروزش از افزایش 12.37 درصدی مجموع معاینات طی سال‌جاری خبر داد و گفت: آمار 21 هزار و 129 موردی معاینات سال گذشته به 23 هزار و 742 مورد افزایش یافته است.

وی تعداد معاینات متوفیات ناشی از حوادث رانندگی را در 9 ماه گذشته از سال‌جاری 259 مورد اعلام و تصریح کرد: این آمار در مقایسه با آمار 291 موردی سال گذشته کاهش 11 درصدی را نشان می‌دهد.

 

*مرگ بیش از 15 نفر بر اثر سوختگی

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان با اشاره به افزایش بیش از 66 درصدی متوفیات ناشی از سوختگی اضافه کرد: متوفیات ناشی از سوختگی در سال‌جاری 15 مورد بوده که در مقایسه با آمار 9 نفری سال گذشته افزایش شش نفری را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به فوت 10 نفر بر اثر غرق‌شدگی در سطح استان زنجان از آغاز سال‌جاری ادامه داد: این آمار در مقایسه با آمار سال گذشته در همین مدت افزایش بیش از 66 درصدی را نشان می‌دهد.

فروزش تعداد متوفیات ناشی از برق‌گرفتگی را در استان زنجان طی 9 ماه گذشته از سال را 5 نفر اعلام کرد و گفت: این آمار در مقایسه با آمار سال گذشته شش نفر کاهش یافته است.

انتهای پیام/73004/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول