اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

گاز رادن عامل مؤثر در ابتلا به سرطان ریه/ آلودگی هوا علت نیمی از آلرژی‌هاست

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: 50 درصد بیماری‌های آلرژی ناشی از آلودگی هوای داخل منازل است‌.

گاز رادن عامل مؤثر در ابتلا به سرطان ریه/ آلودگی هوا علت نیمی از آلرژی‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، ذبیح‌الله یوسفی عصر امروز ‌در همایش یک روزه خانواده سالم که با حضور رابطان سلامت استان مازندران در ساختمان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد، اظهار داشت: آلودگی هوا فقط مربوط به خارج از خانه نیست، خلاف تصور عمومی فضای داخل منازل بسیار آلوده است.

وی آلودگی داخل منازل را مضرتر از هوای بیرون دانست و ادامه داد: کیفیت ضعیف هوای داخل منازل سبب مشکلات تنفسی، سردرد، خشکی چشم و گرفتگی بینی می‌شود.

دانشیار دانشکده بهداشت با اشاره به اینکه آلودگی هوای داخل منازل برای سلامتی کودکان، سالمندان و بیماران مضرتر است، تصریح کرد: هوای بسیاری از منازل به مراتب از یک کارگاه کوچک صنعتی آلوده‌تر است.

وی اظهار داشت: هوا بند بودن ساختمان، طراحی ضعیف تهویه، منابع آلودگی داخلی و خارجی از مهم‌ترین دلایل آلودگی هوای منزل محسوب می‌شود.

این مسئول به مضرات دود سیگار اشاره کرد و گفت: دود سیگار حاوی 4 هزار ماده شیمیایی است که 200 ماده از آن در رده سموم خطرناک قرار دارد.

یوسفی خاطر نشان کرد: بر اساس تحقیقات دانشگاهی 50 درصد بیماری‌های آلرژی ناشی از آلودگی هوای داخل منازل است.

وی به افزایش میزان آسم کودکان در جامعه اشاره کرد و افزود: فرمالوئید یکی از مواد آلاینده موجود در هوای منازل و از جمله عوامل مؤثر در ابتلا به سرطان است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه پروژه تهیه نقشه ملی گاز "رادن"  با کارفرمایی وزارت بهداشت در کشور در حال اجرا است، افزود: هدف از اجرای این پروژه بررسی میزان وجود گاز رادن در منازل و راه‌های جلوگیری از ورود آن به منازل است.

یوسفی با تاکید بر اینکه گاز رادن بعد از سیگار دومین عامل مؤثر در ابتلا به بیماری ریه است، اذعان داشت: تهیه نقشه میزان سنجی گاز رادن طبق فعالیت کشوری در مازندران نیز باید اجرا شود.

انتهای پیام/86006/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول