اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره محیط زیست کهنوج:

گونه‌های گیاهی تالاب جازموریان در معرض انقراض است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره محیط زیست شهرستان کهنوج گفت: گونه‌های گیاهی تالاب جازموریان به عنوان یک تالاب مهم در منطقه که علاوه بر وجود گونه‌های گیاهی نادر، زیستگاه پرندگان بومی و مهاجر بسیاری بوده است در معرض انقراض هستند.

گونه‌های گیاهی تالاب جازموریان در معرض انقراض است

حجت‌الله مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهنوج اظهار داشت: خشکسالی‌های اخیر مشکلات جدی برای تالاب‌ها، مراتع، پناهگاه‌ها و زیستگاه‌ها جانوری و گیاهی ایجاد کرده است و تنها راه رفع آنها فقط آب است.

وی ادامه داد: تالاب‌ها بهترین زیستگاه برای زندگی و تامین غذای پرندگان، ماهی‌ها و آبزیان هستند، گرچه این زیبایی وسعت چندانی ندارند، اما به علت ویژگی‌های منحصرشان بهترین بوم برای فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و تفریحی است.

مرادی تصریح کرد: تالاب جازموریان نیز به عنوان یک تالاب مهم در منطقه که علاوه بر وجود گونه‌های گیاهی نادر زیستگاه پرندگان بومی و مهاجر بسیاری بوده است، اکنون کامل خشک شده و به صورت مقطعی و بر اثر بارندگی‌های فصلی به مدت چند روز آبگیری می‌شود.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کهنوج افزود: از نظر آب آشامیدنی حیات وحش مشکلی وجود ندارد، اما گونه‌های گیاهی که مورد چرای دام منطقه است در معرض انقراض هستند.

وی بیان کرد: محیط زیست در جازموریان سه آبشخور مصنوعی ایجاد کرده است که برای حفظ بقای حیات وحش ضروری بوده، البته آبشخورهای اداره عشایری برای دام منطقه مورد استفاده حیات وحش نیز است.

وی در مورد پناهگاه حیات وحش مهرویه نیز گفت: خشکیدگی‌های جنگل گسترش نداشته و همچنان آب مورد نیاز پرندگان و جانوران جنگل با ایجاد آبشخور و حفر چاه ادامه دارد، ضمن اینکه فنس‌کشی اطراف جنگل به منظور حفظ محدوده و جلوگیری از ورود دام ترمیم شده است.

رئیس اداره محیط زیست کهنوج گفت: طی دو ماه اخیر 9 مورد تخلف در حوزه محیط زیست بررسی شده است که در جریان آن قاچاقچیان و متعدیان، 160 میلیون ریال بابت خسارت به خزانه دولت پرداخت کرده‌اند.

انتهای پیام/80008/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول