اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌مدیرعامل شرکت پالایشگاه نفت اصفهان خبر داد

کسب رتبه نخست پالایشگاه اصفهان در ‌«ایمنی، بهداشت و محیط زیست»

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت پالایشگاه نفت اصفهان گفت: امسال پالایشگاه اصفهان رتبه نخست HSE به معنای ایمنی، بهداشت و سلامت را در سطح کشور از آن خود کرده است.

کسب رتبه نخست پالایشگاه اصفهان در ‌«ایمنی، بهداشت و محیط زیست»

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، لطفعلی چاووشی در همایش قانون و محیط زیست با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست از اهمیت بسیاری برخوردار است، اظهار کرد: هر صنعتی الزامات خاص خود را دارد و به عنوان مثال ایمنی به کار برده شده در صنعت هواپیمایی هیچ گاه برای صنعت خودرو‌سازی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه صنعت نفت از ابتدای فعالیت خود به صورت ذاتی با الزامات حفاظت از محیط زیست برخوردار است، ادامه داد: از زمانی که طرح احداث و ایجاد پالایشگاه بر روی کاغذ کشیده می‌شود این مجموعه با رعایت الزامات زیست محیطی مواجه است.

مدیرعامل شرکت پالایشگاه نفت اصفهان با بیان اینکه  امسال پالایشگاه اصفهان رتبه نخست HSE به معنای ایمنی، بهداشت و سلامت را در سطح کشور از آن خود کرده است، تصریح کرد: ایمنی و مسائل زیست محیطی باید در مجموعه‌های تولید‌کننده فراورده‌های نفتی رعایت شود.

وی با تأکید بر اینکه هر روز علم و فناوری‌های موجود در کشور ارتقا می‌یابد و فناوری‌های به کار گرفته شده در پالایشگاه‌ها نیز باید به روز باشد، اضافه کرد: ارتقای فناوری‌های موجود در این مجموعه‌ها باید مطابق با استاندارد‌های ایمنی و زیست محیطی باشد.

چاووشی با اشاره به اینکه در ابتدای فعالیت این پالایشگاه فناوری‌های روز و ایمنی در این مجموعه وجود داشته به صورتی که پالایشگاه اصفهان به عنوان پالایشگاه طلایی نامیده شده بوده، تأکید کرد: از حدود 15 سال گذشتده تاکنون تلاش‌های جدی در وزارت نفت در راستای با انجام الزامات ایمنی انجام شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری برای کسب گواهینامه‌های زیست محیطی از نخستین اقدامات صورت گرفته در وزارت نفت بوده است، افزود: دریافت این گواهینامه‌ها مستلزم رعایت الزماتی از جمله شناسایی تمام منابع آلاینده است و طی سه سال گذشته تاکنون این پالایشگاه موفق به دریافت گواهینامه‌های زیست محیطی شده است.

انتهای پیام/63004/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول