اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته ‌امداد اسدآباد:

400 خانوار زیر پوشش کمیته امداد اسدآباد خودکفا شدند

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته‌ امداد امام خمینی شهرستان اسدآباد گفت: در 9 ماهه امسال 400 خانوار زیر پوشش کمیته امداد شهرستان اسدآباد خودکفا شدند.

400 خانوار زیر پوشش کمیته امداد اسدآباد خودکفا شدند

محمد نوشادی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسدآباد، با اشاره به اینکه طرح ایجاد اشتغال و خودکفا کردن مددجویان زیر پوشش کمیته امداد به عنوان یکی از سیاست‌های نهاد مقدس کمیته امداد است، اظهار داشت: با ایجاد شغل برای مددجویان در طی 9 ماهه امسال 400 خانوار زیر پوشش از مستمری‌بگیری خارج و خودکفا شدند.

وی از سه برابری تحقق ایجاد اشتغال نسبت به تعهد توسط کمیته امداد اسدآباد خبر داد و افزود: امسال تعهد کمیته امداد شهرستان 391 مورد ایجاد شغل به مبلغ 6 میلیارد تومان بوده که تا کنون با ایجاد 650 مورد به تحقق سه برابری رسیده‌ایم.

مدیر کمیته‌ امداد امام خمینی شهرستان اسدآباد در ادامه با بیان اینکه در راستای ایجاد اشتغال و طرح خودکفایی در طی 9 ماهه امسال 650 مورد شغل برای مددجویان ایجاد کرده‌ایم، تصریح کرد: برای این تعداد اشتغال 2 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه طرح‌های اشتغالزایی که توسط مددجویان کمیته امداد ایجاد شده، کاملاً پایدار است، گفت: به منظور پایداری طرح‌ها در طی 9 ماهه نخست امسال بیش از 11 هزار و 500 مورد نظارت و بازرسی از 2 هزار و 500 طرح در حال اجرا انجام شده است.

نوشادی‌مقدم به تأمین 15 درصدی تولیدات دامی شهرستان توسط مددجویان کمیته ‌امداد اشاره کرد و گفت: این مددجویان بیش از 3 هزار رأس گاو و گوسفند دارند که نزدیک به 15 درصد از تولیدات دامی را تأمین می‌کنند.

وی نهاد کمیته امداد را یکی از قطعات اصلی نظام خواند و گفت: بسیاری از چالش‌ها و مشکلات مالی نیازمندان توسط این نهاد حل‌شدنی است چرا که در راستای رضایت‌مندی حرکت می‌کند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی اسدآباد از رشد 40 درصدی مشارکت‌های مردمی خبر داد و افزود: با مشارکت در جشن‌ها، پرداخت زکات و صدقات مبلغ یک میلیارد و 100 میلیون تومان کمک در طی این 9 ماه جمع‌آوری شده است.

این مسئول از کسب رتبه برتر کمیته ‌امداد شهرستان در زمینه ایجاد اشتغال، اقامه نماز، امر ازدواج جوانان و غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان خبر داد.

نوشادی‌مقدم یادآور شد: کمیته امداد شهرستان اسدآباد هم اکنون 800 دانش‌آموز و 250 دانشجو را زیر پوشش خود دارد که خدمات مختلفی به آنها ارائه شده است.

وی به رشد 56 درصدی حامیان ایتام اشاره کرد و گفت: این شهرستان با وجود 600 یتیم یک هزار و 500 نفر حامی دارد که طی 9 ماهه گذشته 283 میلیون تومان به آنان کمک کرده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی اسدآباد با بیان اینکه در طول 9 ماهه نخست امسال 3 هزار و 200 مورد درخواست مردمی به این نهاد مقدس داشته‌ایم، خاطر نشان کرد: به 70 درصد از این درخواست‌ها پاسخ مثبت داده شده است.

وی پرداخت 2 میلیارد و 900 میلیون مستمری به 3 هزار و 400 خانوار با جمعیت 8 هزار و 500 نفر، کمک به احداث 65 مورد مسکن روستایی به مبلغ 52 میلیون تومان، احداث 27 واحد مسکن شهری به مبلغ 850 میلیون تومان، کمک به تعمیرات و لوله‌کشی گاز 220 مورد، پرداخت وام کارگشایی به میزان 850 مورد به مبلغ 320 میلیون تومان به صورت قرض‌الحسنه را از جمله فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینی اسدآباد برشمرد.

انتهای پیام/89008/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول