اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بستک:

فرهنگ حفاظت از محیط زیست نیازمند نهادینه‌سازی است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان بستک بر نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست و آگاهی بخشی به جامعه تأکید کرد.

فرهنگ حفاظت از محیط زیست نیازمند نهادینه‌سازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بستک محمد مشتاق‌زاده ظهر امروز در مراسمی که به مناسبت هفته هوای پاک با حضور مسئولان در دبستان دخترانه حافظ برگزار شد، اظهار داشت: هوای پاک و سالم نعمتی خدادادی و عامل بقا حیات انسان و سایر موجودات زنده است که حفاظت از آن ضروری است.

وی روز ملی هوای پاک را تداعی‌گر مشارکت مردمی و افزایش هماهنگی‌های بین بخشی در راستای ارتقای آگاهی زیست‌ محیطی در جامعه دانست و افزود: به یقین، شهروندان و مسئولان امر در شهرستان بستک به اهمیت هوای پاک تأمل بیشتری کرده و در حفظ و پاکی عنصر حیات‌بخش طبیعت بیش از گذشته کوشا خواهند بود.

نماینده عالی دولت در شهرستان بستک بیان کرد: هفته محیط زیست فرصت مغتنمی برای نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زندگی و آگاهی بخشی به جامعه از جمله قشر عظیم دانش آموزان است.

مشتاق‌زاده افزود: دانش آموزان به عنوان یکی از مهم‌ترین اقشار تأثیرگذار جامعه در زمینه‌های مختلف به شمار می‌روند و این افراد باید در راستای کاهش معضلات آلودگی هوا به صورت ویژه با مسئولان همکاری کنند.

فرماندار شهرستان بستک در این روز بر فرهنگ‌سازی و ترویج رفتارهای مبتنی بر پیشگیری از آلوده کردن محیط در میان قشرهای جامعه به ویژه دانش‌آموزان توسط نهادهای آموزشی و فرهنگ ساز تأکید کرد.

وی در پایان با بیان اینکه شهروندان نیز با رعایت مقررات در حفظ هوای پاک تاثیرگذارند، افزود: استفاده کمتر از وسایل و خودروها می‌تواند فراهم کننده محیطی پاک و با آرامش برای تمامی افراد جامعه باشد.

گفتنی است دیدار با خانواده شهدا و بازنشستگان محیط زیست، برگزاری مراسم هفته هوای پاک و اجرای مسابقه نقاشی و مقاله با حضور مسئولان شهرستان، برگزاری دوره آموزشی قوانین و مقررات زیست محیطی، تجلیل از انجمن‌های زیست محیطی، پاکسازی منطقه حفاظت شده پرزوئیه، مراسم درختکاری و برگزاری مسابقه بادبادک‌ها در جناح از جمله برنامه‌هایی است که به مناسبت هفته هوای پاک در این شهرستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/88006/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول