اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان میراث فرهنگی:

پایگاه‌های جهانی میراث فرهنگی به صورت هیئت امنایی مدیریت می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: پایگاه‌های جهانی قرار است به صورت هیئت امنایی مدیریت شوند و به دنبال نگارش سیستم داخلی این پایگاه‌ها هستیم.

پایگاه‌های جهانی میراث فرهنگی به صورت هیئت امنایی مدیریت می‌شوند

مسعود علویان‌صدر در گفت‌وگویی اختصاصی با خبرنگار فارس در شوشتر در حاشیه سفر یک روزه خود به این شهر تاریخی اظهار داشت: با موافقت رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پایگاه‌های جهانی به صورت هیئت امنایی مدیریت می‌شوند.

وی با اشاره به مشکلات موجود در پایگاه‌های میراث فرهنگی گفت: در این پایگاه‌ها نیازمند همکاری بیشتر نهادهای دولتی هستیم و به این دلیل رئیس سازمان با این درخواست موافقت کرده و قرار است نحوه اجرای این طرح در هفته‌های آینده تدوین و ارائه شود.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه نیازمند همکاری بیشتر نهادهای مرتبط با میراث فرهنگی هستیم، افزود: برای مدیریت اوضاع نیازمند همکاری بیشتری از سوی نهادهای مرتبط و استانداری‌ها هستیم و به این دلیل افراد حقیقی نیز در این هیئت امنا عضو خواهند بود و از همکاری آن‌ها استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این هیئت امنا که هنوز تعداد اعضای آنها مشخص نشده قرار است از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، مدیریت‌های کلان استانی و شهرستانی و مدیریت شهری شهرهای محل استقرار پایگاه‌های ثبت جهانی به‌کار گرفته شود.

علویان صدر ابراز امیدواری کرد که این طرح در هفته‌های آینده تدوین و برای اجرا ابلاغ و در ماه‌های آینده اجرایی شود و نتایج آن را شاهد باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، در شرایط کنونی به دلیل جدا بودن پایگاه‌های سازه‌های آبی از مجموعه میراث فرهنگی استان‌ها تداخل حیطه کاری باعث مفارقت برخی از فعالیت‌ها شده است.

انتهای پیام/72006/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول