اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری:

85 درصد مردم چهارمحال و بختیاری از گاز طبیعی بهره‌مند هستند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری گفت: 85 درصد مردم این استان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

85 درصد مردم چهارمحال و بختیاری از گاز طبیعی بهره‌مند هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، اسماعیل هیبتیان ظهر امروز در نشست شورای اداری  استان چهارمحال و بختیاری ، با اشاره به فرا رسیدن دهه مبارک فجر اظهار داشت: در این استان 341 روستا از نعمت گاز بهره‌مند هستند و 228 هزار مشترک گاز در استان وجود دارد.

وی افزود: در استان چهارمحال و بختیاری 34 جایگاه سوخت cng وجود دارد و به 25 شهرک صنعتی نیز گاز رسانی شده و تقریبا 99 درصد شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری از نعمت گاز بهره‌مند  است.

هیبتیان با بیان اینکه مصرف گاز ایران چهار برابر میانگین مصرف جهانی است، گفت: متاسفانه با وجود کوتاه بودن فصل سرما مصرف گاز در ایران بسیار بالاست و مصرف گاز کشور ایران معادل کل قاره اروپاست و این در حالی است که 65 درصد از انرژی کشور را گاز تامین می‌کند.

این مسئول با اشاره به تعداد فوتی‌های ناشی از نشت گاز مونواکسیدکربن در سال جاری متذکر شد: مونواکسید گازی است بی‌رنگ و بی‌بو که از سوختن گاز طبیعی، گاز مایع، نفت و خروجی اگزز خودروها تولید می‌شود و میل ترکیبی این گاز با گلبول‌های قرمز خون حدود 250 برابر بیشتر از اکسیژن است و در سال جاری پنج نفر بر اثر گازگرفتگی فوت شده‌اند.

هیبتیان 90 درصد از حوادث مرتبط با گاز را ناشی از سهل‌انگاری مردم دانست و بیان داشت: بیشتر حوادث ناشی از نادیده‌ گرفتن حوادث ایمنی پیش پا افتاده‌ای از قبیل استفاده از لوله‌های خرطومی، نصب خروجی دودکش بخاری وسایل گاز سوز در ظرف آب و نکاتی دیگر از این جمله است.

وی با اشاره به اینکه 85 درصد مردم استان از گاز طبیعی استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: شهرستان بروجن به صورت کامل گازرسانی شده و شهرستان فارسان نیز تا حد زیادی کامل شده و تنها دو روستای آن هنوز گازرسانی به طور کامل انجام نگرفته است.

این مسئول از کسب گواهی سازمان خدمات سبز توسط شرکت گاز خبر داد و اذعان داشت: برای دومین بار با همکار سازمان محیط زیست استان توانستیم این گواهی را کسب کنیم که به دلیل توسعه گازرسانی بدون تخریب و آسیب به محیط زیست و مدیریت پسماند بوده است.

انتهای پیام/68006/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول